شناسهٔ خبر: 28258685 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش ایران

صاحب‌خبر -
* طی حکمی از سوی غلامرضا شعبانی بهار رئیس‌فدراسیون تیروکمان، سمانه جراح‌زاده سرپرست نایب‌رئیس‌بانوان فدراسیون تیروکمان شد.پیش از این مرضیه دباغ مسئولیت نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون تیروکمان را بیش از ۳ سال به عهده داشت که طی حکمی از سوی شعبانی بهار جراح‌زاده جانشین او شد.
*تیم ملی شطرنج ایران با ۱۰ شطرنج‌باز دیشب برای حضور در المپیاد جهانی راهی گرجستان شد.چهل و سومین المپیاد جهانی شطرنج از دوم تا ۱۳ مهرماه به میزبانی گرجستان در ۱۱ دور برگزار می‌شود که تیم ملی ایران با ۱۰ شطرنج‌باز دیشب راهی گرجستان شد. اعضای تیم ملی شطرنج ایران در بخش زنان را سارا خادم الشریعه، میترا حجازی پور، مبینا علی نسب، مطهره اسدی و آناهیتا زاهدی فر تشکیل می‌دهند.پرهام مقصودلو قهرمان جوانان جهان، محمدامین طباطبایی، علیرضا فیروزجا، پویا ایدنی و مسعود مصدق پور نیز تیم ملی ایران در بخش مردان را تشکیل می‌دهند.
* یک رکابزن از ایران با هزینه شخصی در مسابقات جاده قهرمان جهان شرکت می‌کند. مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان از امروز در اتریش برگزار می‌شود. با وجود اینکه ایران در این رقابتهاسهمیه داشت اما فدراسیون ایران نماینده‌ای را اعزام نکرد و تنها محمد اسماعیل چایچی با هزینه شخصی عازم این مسابقات شده و او برای گرفتن ویزا از کشور فرانسه اقدام کرده است.البته گفته می‌شود ساجده سیاحیان هم قرار بود به این مسابقات اعزام شود اما موفق به دریافت ویزا نشد. براساس استارت لیست مسابقات چایچی در دو ماده تایم تریل انفرادی و استقامت جاده حضور دارد.خسرو قمری و اصغر خالقی نیز از فدراسیون ایران فردا(دوشنبه)عازم اتریش می‌شوند تا در نشست اتحادیه جهانی شرکت کنند.دوچرخه‌سواری ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2017 که در نروژ برگزار شد هم حضور نداشت و سال گذشته هم بحث ندادن ویزا عنوان شد.
*غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، در گفت وگویی از منفی اعلام شدن تمامی نمونه های ورزشکاران کشورمان در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی خبر داد.
*بازی‌های المپیک نوجوانان در حالی از 10 تا 20 مهرماه در شهر بوینس آیرس آرژانتین برگزار می‌شود که برای نخستین بار در تاریخ تیراندازی کشورمان، دو سهمیه در تفنگ و تپانچه به ایران اختصاص یافته است.بر این اساس کادر فنی تیم ملی 5 ورزشکار را به اردو فراخواند که از امروز تا 9 مهرماه به مرور تمرینات خود خواهند پرداخت.بر این اساس در رشته تفنگ بادی، امیرسیاوش ذوالفقاریان، محمد حسین شریف زاده و امیرحسین هدایت و در رشته تپانچه، عرفان صلواتی و کیانوش مختاری نفراتی هستند که به این اردو فراخوانده شدند.
*اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی مجارستان روزهای 4 تا 15 مهرماه در خانه کشتی عبداله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می‌شود.رقابت‌های جهانی کشتی روزهای 28 مهر تا 6 آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

نظر شما