شناسهٔ خبر: 28258600 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آقای شاهین‌طبع، آقای طباطبایی! لطفا پاسخگو باشید

تعبیر وارونه یک رویا/ اتهام زنی و فرافکنی ممنوع، تقویت کادر فنی لازم!

تیم ملی بسکتبال این روزها شرایط خوبی ندارد و بهتر است سرمربی تیم ملی به جای پرداختن به حواشی، بحث فنی تیم را برای پنجره بعدی تقویت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال ایران که در بازی اول پنجره چهارم انتخابی جام جهانی در تهران به سختی از سد تیم دوم فیلیپین گذشته بود، در دومین بازی هم در ژاپن با نمایش ضعیفی که داشت، شکست را پذیرا شد تا صعود به جام جهانی سخت‌تر شود.

اینکه در بازی مقابل ژاپن و فیلیپین حامد حدادی را در اختیار نداشتیم و کارمان سخت بود، درست، اما چقدر تیم ملی برای این دو بازی برنامه داشت؟ مقابل ژاپن چه نمایشی داشتیم؟ آیا تیمی که 6 ماه در اردو بوده و چندین اردوی داخلی و خارجی داشته نمایشی اینگونه باید داشته باشد؟ ژاپن همان تیمی است که یک سال و نیم  قبل با ترکیبی از بازیکنان جوان و بدون حدادی و صمد در کشورشان با آنها بازی کردیم. مگر چقدر فرق کرده‌اند شاید در حد یک بازیکن، اما در بازی هفته قبل نمایش بسیار ضعیفی داشتیم.

چه بخواهیم چه نخواهیم، باید قبول کنیم تیم ملی شرایط خوبی ندارد و در این مدت حواشی زیادی را به دلیل عملکرد مسئولان تیم ملی و فدراسیون به خود دیده است.

مهران شاهین طبع که درهای تیم ملی را در زمان برگزاری اردو بسته بود تا به ظاهر همه چیز در آرامش باشد، پس از ناکامی در بازی‌های آسیایی رسانه‌ها و خبرنگاران را مورد هجمه قرار دارد تا شاید ذهن‌ها از عملکرد ضعیف خود و تیم ملی مقابل چین دور کند.

 

آقای شاهین طبع! اینکه چقدر از نارضایتی بازیکنان ملی پوش در عملکرد 6 ماهه تان می‌دانید یا نمی‌دانید به نحوه برخوردتان در اردوها ارتباط داشته و دارد، شاید این موضوع را انکار یا تکذیب کنید، اما واقعیت چیزی است که شاید نمی‌خواهید با آن روبرو شوید.

آقای سرمربی! با شرایط فعلی راه سختی برای رسیدن به جام جهانی وجود دارد؛ بهتر است نگرش و مدیریت فنی خودتان را تغییر دهید؛ چیزی که مشخص است اینکه تیم ملی ضعف‌های عمده‌ای در دفاع و حمله دارد. واقعیت تیم ملی و عملکرد فنی شما همان چیزی است که در نیمه دوم مقابل چین و ژاپن دیدیم؛ بی برنامه و بدون نشاط و شادابی.
6 ماه اردو برگزار کردید و چندین و چند مسابقه رسمی و دوستانه برگزار کردید اما مهمترین بازی سال را واگذار کردید، آیا باز هم از عملکرد خودتان راضی هستید؟ با وضعیتی که در دیدار با ژاپن  و نیمه دوم چین داشتیم، می‌خواهیم به جام جهانی برویم؟

در چنین اتمسفری سرمربی تیم ملی به جای ارائه توضیحات درباره شکست های تیم ملی و پذیرش ضعف های فنی، ناگهان بحث جذب بازیکن دورگه را وسط می کشد تا با این فرافکنی جذاب، اذهان عمومی را از ناکامی ها منحرف کند. اگرچه درد این تیم با بازیکن دورگه هم دوا نمی شود. تیمی که مشکل فنی دارد و آشکارا از آشفتگی تاکتیکی رنج می برد، با بازیکن دورگه هم به جایی نخواهد رسید.

روی دیگر صحبت ما با رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون و دوستان تأثیر گذارش در تصمیمات او است، آیا مدیریتی که در تیم ملی حرفش را می زدید و با همین حرف شاهین طبع را به سرمربیگری رساندید، همین بود؟
در بهترین شرایط طلای بازی‌های آسیایی را از دست دادیم و حالا هم شرایط برای رسیدن به جام جهانی سخت شده است. مدیریت مدنظر شما همین بود؟!
حالا هم تا دیر نشده، می‌توانید این کشتی را در مسیر درست قرار دهید، منتهی باید بخواهید!

آیا رئیس فدراسیون یا مدیر تیم‌های ملی که بیشتر در سفرها دیده می شود، از شرایط ملی پوشان و حرف دلشان خبر دارند؟ آیا می‌داند اکثر ملی پوشان از عملکرد کادر فنی و در راس آنها مهران شاهین طبع ناراضی هستند؟ اگر می‌دانید چرا فکری برای آن نمی‌کنید؟ اگر هم نمی‌دانید که دیگر بدتر!
شما همیشه در حرف هایتان می‌گویید از کادر فنی رضایت داریم و شاید هم چاره ای غیر از این حرف ندارید. در برنامه هایتان گفته بودید هدف ما رسیدن به فینال جاکارتا است تا شاید با این کار راه فراری برای خود گذاشته باشد، اما خودتان هم می دانستید این تیم باید قهرمان آسیا می شد.

به گزارش فارس، پنجره پنجم انتخابی جام جهانی از آنچه که فکرش را می‌کنید، نزدیک تر است و اگر فکری به حال تیم ملی نشود، رویای جام جهانی هم شاید مانند طلای بازی‌های آسیایی بر باد برود. پس تا دیر نشده تدبیری بیندیشید و تمام افتخارت‌تان این نباشد که اعزام‌ها بدون مشکل انجام می‌شود!

انتهای پیام/س 

نظر شما