شناسهٔ خبر: 28257998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اوباما از مردم کمک خواست

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خطاب به هواداران حزب دموکرات در ایالت پنسیلوانیا از مردم خواست به حزب دموکرات کمک کنند تا بار دیگر کنترل کنگره را به دست بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

اوباما در سخنرانی خود همچنین بر اهمیت شرکت مردم در انتخابات میان دوره‌ای کنگره تاکید کرد و گفت: "شما در تاریخ ششم نوامبر، این فرصت را دارید تا سلامت را به سیاست ما باز گردانید."

اوباما در سخنرانی خود از سناتور «باب کیسی Bob Casey» و «تام وولف Tom Wolf» فرماندار ایالت پنسیلوانیا حمایت کرد و به هواداران حزب دموکرات گفت انتخابات میان دوره‌ای آمریکا که به زودی برگزار خواهد شد "از هر زمان دیگری در زندگی من مهمتر است."

اوباما همچنین تاکید کرد در انتخابات آینده، کاخ سفید پیروز نخواهد شد. وی در عین حال از تمایل برخی حوزه های رای‌گیری به ایستادن در حاشیه انتقاد کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بار دیگر تاکید کرد مردم نباید حقوق اساسی خود را مورد بی‌توجهی قرار دهند. وی همچنین از جمهوریخواهان حاضر در کنگره انتقاد کرد و گفت: "جمهوری خواهانی که اکنون در کنگره هستند، به هیچ وجه بر کاخ سفید نظارت نمی کنند. آنها همه تلاش خود را به کار می برند تا از برخی افراد در برابر نظارت های دقیق و پاسخگویی محافظت کنند. هر آنچه من به شما می گویم را قبلا می دانید. اما خبر خوش اینجاست که در ششم نوامبر، فرصت خواهید داشت سلامت را تا حدی به سیاست ما باز گردانید."

لازم به گفتن است که اوباما طی این سخنرانی خود هیچ اشاره مستقیمی به دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا نکرد. وی با وجود این، از دموکرات ها درخواست کرد به انتخابات میان دوره‌ای آینده به عنوان فرصتی برای "رای دادن علیه یک فرد" نگاه نکنند، بلکه از تنوع نامزدهای ایالت پنسیلوانیا بهره ببرند. وی همچنین تاکید کرد ایالت پنسیلوانیا در حال حاضر هیچ نماینده زنی را در کنگره ندارد.

اوباما در ترغیب هواداران دموکرات به شرکت در انتخابات گفت: "اگر آنچه که اکنون در حال رخ دادن است را دوست ندارید، شکایت نکنید. در رسانه های اجتماعی هشتگ نسازید. سر خود را زیر برف پنهان نکنید. سر و صدا نکنید. چنان وانمود نکنید که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. به جای این کارها، رای دهید." وی افزود "بی تفاوتی" و "بدگمانی"، بزرگترین تهدیدها علیه دموکراسی است.

 

نظر شما