شناسهٔ خبر: 28257834 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبارکوتاه

صاحب‌خبر -

گل حسینی به الدحیل
بهترین گل هفته لیگ قهرمانان شد

گل کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس از نگاه کاربران سایت AFC به عنوان بهترین گل هفته انتخاب شد.
درحالی که پرسپولیس با سه گل حسینی، رسن و منشا در دیدار برابر الدحیل به برتری رسید، گل کاپیتان این تیم به عنوان بهترین گل هفته از نگاه کاربران سایت AFC انتخاب شد. در این دیدار در حالی که پرسپولیس یک بر صفر از حریف قطری خود عقب بود،  سید جلال حسینی روی ارسالی که از سمت چپ انجام شد، با ضربه پای چپ دروازه الدحیل را باز کرد تا شاگردان برانکو به بازی برگردند و بتوانند با به ثمر رساندن دو گل دیگر، جواز صعود به مرحله نیمه‌نهایی را کسب کنند. بر اساس نظرسنجی سایت AFC گل منشا، شوما دوی و کیم شین ووک در رقابت با گل جلال حسینی قرار داشتند.

توافق تراکتور با توشاک

مسئولان باشگاه تراکتورسازی بر سر پول جان توشاک با این مربی پرآوازه توافق کردند. به گزارش «ورزش‌سه»، جان توشاک سرمربی ولزی 100 روز در تراکتورسازی فعالیت کرد و در ادامه مسیر به دلیل مشکلاتی که برایش پیش آمد این همکاری قطع شد. مساله مهم درباره جان توشاک حالا بحث مبلغ قرارداد این مربی است.محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی صراحتا اعلام کرد مبلغ قرارداد توشاک 600 هزار دلار بوده و شرایط قرارداد به نحوی است که در هر نیم فصل تراکتور می‌توانسته آن را فسخ کند و تا همان مقطع پول او را پرداخت کند.با جدایی توشاک از تراکتورسازی این شائبه به وجود آمد که تراکتور باید نیمی از این مبلغ یعنی 300 هزار دلار را به توشاک بپردازد اما ظاهرا طبق توافق صورت گرفته میان باشگاه و سرمربی ولزی او به 30 درصدی که ابتدای فصل دریافت کرده اکتفا می‌کند. مسئولان تراکتورسازی ادعا کرده‌اند می‌توانستند توشاک را به دلیل ترک ناگهانی ایران جریمه کنند اما طبق توافق صورت گرفته این اتفاق نمی‌افتد و او با دریافت 30 درصد از قراردادش به طور کامل رضایت داده و دیگر مشکلی از این بابت گریبان باشگاه تبریزی را نمی‌گیرد.

رکورد جدید نریمان‌جهان در لیگ برتر

سامان نریمان جهان در دیدار تیمش مقابل نفت آبادان رکورد جالب توجهی را از خود بر جای گذاشت. به گزارش وب سایت نود، مهاجم سرعنی پیکان که در این بازی به عنوان یار جایگزین وارد ترکیب تیمش شد با گلزنی در این مسابقه نام خود را به عنوان یکی از سریعترین گلزنان تاریخ لیگ ثبت کرد. او در این مسابقه در دقیقه ۸۱:۱۶ به جای فراز امامعلی وارد زمین شد که در همین لحظه پس از به صدا در آمدن سوت بازی پاس عرضی مهدی مومنی از جناح راست برای این مهاجم فرصت طلب او را در موقعیت گلزنی قرار داد تا نریمان جهان سرعتی که خود را به محوطه جریمه رسانده بود در دقیقه ۸۱:۲۷ موفق شود دروازه نفت آبادان را باز کند و با رکورد گلزنی در ثانیه ۱۱ نامش را به عنوان یکی از سریعترین گلزنان تاریخ لیگ برتر ثبت کند. این مسابقه جنجالی و پرحاشیه به دلیل تخلف تماشاگران و پرتاب اشیا به داخل زمین از سوی داور مسابقه نیمه تمام ماند.

فغانی داور بازی‌های دوستانه کره جنوبی

فدراسیون فوتبال کره جنوبی از علیرضا فغانی برای قضاوت بازی‌های دوستانه این تیم در ماه جاری دعوت رسبعمل آورده است. به گزارش «ورزش سه»، تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در ۱۲ و ۱۶ اکتبر ۲ بازی دوستانه با تیم‌های اروگوئه و پاناما برگزار خواهد کرد و به همین دلیل از علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان دعوت شده تا این دو دیدار را قضاوت کند. پیش از این علیرضا فغانی برای قضاوت بازی دوستانه تیم ملی ژاپن در شهریور ماه به توکیو رفته بود که به دلیل زلزله در این کشور بدون قضاوت به تهران برگشت. او با وجود اینکه در بازی تیم ملی ژاپن را سوت نزد دستمزد خود را تمام وکمال گرفت.

آگوئرو تا سال ۲۰۲۱ در منچسترسیتی ماندنی شد

وبسایت رسمی برنامه نود - قرارداد ستاره آرژانتینی منچسترسیتی تمدید شد. 
به گزارش وبسایت نود، باشگاه منچسترسیتی اعلام کرده قرارداد سرخیو آگوئرو را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرده است. قرارداد پیشین این بازیکن در سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسید.
بدین ترتیب آگوئرو که در سال ۲۰۱۱ از اتلتیکو مادرید به سیتی پیوست، ده سال را در این باشگاه انگلیسی سپری خواهد کرد. آگوئرو با ۲۰۴ گل زده در ۲۹۹ بازی بهترین گلزن تاریخ منچسترسیتی محسوب می‌شود.  آگوئرو ۳۰ ساله همراه با سیتی فاتح سه لیگ برتر، سه جام اتحادیه و دو جام خیریه شده است. 

رونمایی از حاج‌صفی در تراکتور

احسان حاج صفی مقابل پدیده احتمالا اولین بازی‌اش را برای تراکتورسازی انجام می‌دهد. به گزارش «ورزش‌سه»، تراکتورسازی در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر در حالی که دیگر جان توشاک را روی نیمکت خود ندارد به مصاف پدیده مشهد می‌رود. سرخپوشان تبریزی در شرایطی به دیدار پدیده می‌روند که محمد تقوی دستیار جان توشاک هدایت آنها را برای اولین بار برعهده دارد و مساله مهم دیگر استفاده از احسان حاج صفی در ترکیب این تیم است. حاج صفی که قبل از اردوی تیم ملی قراردادش را با تراکتورسازی به امضا رساند و بعد از پایان این اردو به تمرینات تیمش برگشت، هفته گذشته جایی در ترکیب این تیم مقابل صنعت نفت آبادان نداشت اما حالا بعد از یک هفته حضور در تمرینات تراکتورسازی می‌تواند مقابل پدیده بازی کند.
بی‌تردید جذابیت‌های حضور حاج صفی در ترکیب تراکتورسازی به قدری زیاد است که هواداران فوتبال در انتظار هستند تا او را با پیراهن این تیم ببینند. حاج صفی به احتمال فراوان مقابل پدیده به میدان می‌رود و برای تراکتور بازی می‌کند و به همین خاطر هواداران تبریزی در انتظار رونمایی از کاپیتان سوم تیم ملی در ترکیب تیم باشگاهی خود هستند.

نظر شما