شناسهٔ خبر: 28257792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

روی موج خبر

تعادل| چند تن از مقامات کشورهای خارجی حادثه تروریستی اهواز را به مردم و دولت ایران تسلیت گفتند

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت مقامات خارجی در پی حادثه اهواز

تعادل| چند تن از مقامات کشورهای خارجی حادثه تروریستی اهواز را به مردم و دولت ایران تسلیت گفتند. رییس‌جمهور روسیه در پیامی به رییس‌جمهور کشورمان شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی صبح دیر روز گذشته در اهواز را تسلیت گفت. ولادیمیر پوتین پیام تسلیت خود را برای حسن روحانی ارسال کرد. رابرت مک‌ایر سفیر انگلیس در تهران هم در پیامی توییتری نوشت: «این حمله تروریستی شوکه‌کننده‌ای بود. تروریسم در هر جا که رخ دهد، باید محکوم شود. ما تسلیت خود را برای خانواده قربانیان می‌فرستیم.»

تعیین زمان اعلام رای دادگاه لاهه

ایسنا| بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رای خود در خصوص شکایت ایران از تحریم‌های یک جانبه امریکا علیه این کشور را در روز سوم اکتبر (۱۱ مهر) اعلام خواهد کرد. براساس این بیانیه دوطرف تا روز ۸ اکتبر فرصت دارند تا اعتراض خود به حکم صادره را اعلام کنند. دیوان بین‌المللی دادگستری روز ۱۸ جولای با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایت ایران علیه امریکا درباره اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را پذیرفته است. در بیانیه صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری آمده بود: ایران علیه ایالات متحده در دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان نهاد قضایی اصلی سازمان ملل متحد درباره اختلاف خود با امریکا در خصوص نقض معاهده دوستی، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی که میان این دو کشور در ۱۵ آگوست سال ۱۹۵۵ در تهران امضا شده بود، شکایت کرده است.

سوال از وزرای نیرو، ورزش و کشاورزی در صحن مجلس

تعادل| نمایندگان مجلس در جلسات هفته جاری سوال از وزرای نیرو، ورزش و جهاد کشاورزی را در دستور کار دارند. دعوت از وزیر نیرو به منظور پاسخگویی به سوالات محمدمهدی برومندی و حسن کامران دستجردی، دعوت از وزیر ورزش و جوانان به منظور پاسخگویی به سوالات حبیب‌الله دهمرده و دعوت از وزیر جهاد کشاورزی به منظور پاسخگویی به سوالات علی محمد شاعری و محمد دامادی، در برنامه صحن علنی این هفته مجلس قرار دارد.

مرز شلمچه  باز است

ایسنا| مدیرکل مرزی وزارت کشور گفت: مرز شلمچه بسته نشده، اما مراقبت‌ها بیشتر شده است. شهریار حیدری درباره صحت خبر بسته شدن مرز شلمچه اظهار کرد: این مرز بسته نشده است بلکه مراقبت‌ها در این مرز بیشتر شده است و به همین دلیل ترددها کمی کند شده است که تا چند ساعت آینده تردد در این مرز نیز به حالت عادی برمی‌گردد. او همچنین بیان کرد: تردد در سایر مرزهای کشور مانند گذشته در حال انجام است.

 

 

نظر شما