شناسهٔ خبر: 28257713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی اهواز:
دستگاه‌های مسئول دنباله جنایتکاران را تعقیب وبه پنجه قضایی بسپارند

درپی حادثه تروریستی دیروز اهواز که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم عزیزمان منجر شد آیت الله خامنه‌ای رهبر در پیامی با تسلیت به خانواده شهدای این حادثه تلخ و تأسفبار تأکید کردند: دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های جنایتکاران را تعقیب و آنان را به سرپنجه‌ی مقتدر قضائی کشور بسپارند.
در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده  است:حادثه‌ی تلخ و تأسفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریست‌های مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش میگشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر میزنند. دلهای پرکینه‌ی آنان نمیتواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ی توطئه‌ی دولتهای دست‌نشانده‌ی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌ی دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.
اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز عرض میکنم و صبر و سکینه‌ی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت مینمایم. دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ی مقتدر قضائی کشور بسپارند.

اطلاعیه حزب مردم‌سالاری در محکومیت حادثه تروریستی اهواز

حزب مردم‌سالاری با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکومیت حادثه تروریستی در اهواز، خواستار برخورد قاطع با عاملان این حادثه و ریشه کن کردن اینگونه اقدامات تروریستی شد.
متن این اطلاعیه بدین شرح است:
در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، خوزستان و اهواز، سرزمینی که طی هشت سال دفاع مقدس زیر حملات دشمن بعثی و حامیان جهانی آن مقاومت کرد و مرارت‌های فراوانی را تحمل کرد، بار دیگر هدف حملات ددمنشانه دشمنان این مرز و بوم و مخالفان آرامش مردم قرار گرفت. این جریان تروریستی اگرچه در ظاهر خود را حامی مردم می‌داند، اما در عمل، با حمله به جمعی از افراد بیگناه از جمله زنان و کودکان، نهایت خشونت و سبعیت خود را در معرض دید جهانیان قرار داد تا بار دیگر اثبات شود ایران و ایرانی، بزرگترین قربانی تروریسم است. حامیان این جریان تروریستی که دستشان به خون زنان و کودکان آلوده شده، قطعا ریشه در برخی رژیم‌های مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی دارند.
حزب مردم‌سالاری ضمن محکومیت این حادثه تلخ و ابراز همدردی و تسلیت به خانواده شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه تروریستی، از دستگاه‌های نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی درخواست می‌کند هر چه سریعتر با کشف سرنخ‌هایی از گروه‌های تروریستی عوامل این حادثه و برخورد با عاملان آن، جهت جلوگیری از بروز این اقدامات و ریشه کن ساختن آن تلاش کنند.

تسلیت بشار اسد به حسن روحانی

رئیس جمهور سوریه در پیامی خطاب به حسن روحانی رییس جمهور کشورمان حمله جنایتکارانه تروریستی علیه رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز را به شدت محکوم و بر ایستادگی جمهوری عربی سوریه با تمام امکانات و نیروی خود در برابر این اعمال تروریستی در کنار دولت و مردم ایران تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت بشار اسد خطاب به حسن روحانی به شرح زیر است:
«جناب رییس جمهور دوست حسن روحانی /ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در کمال تاسف خبر حمله تروریستی به رژه نظامی نیروهای مسلح در شهر اهواز واقع در جنوب ایران را دریافت نمودم. اینجانب ضمن تقدیم مراتب تسلیت قلبی خود به نام شخص خود و به نام مردم جمهوری عربی سوریه به جنابعالی و مردم دوست ایران درخصوص سقوط قربانیان بیگناه، با عبارت‌های شدید این حمله جنایتکارانه و بزدلانه تروریستی را محکوم می‌نماید. جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم در سوریه ایستادگی کرد و همچنین تروریست را در سطح جهانی محکوم نمود و همواره در برابر تروریسم جنایتکارانه تکفیری صادقانه مواضع اصولی و قاطع داشته است.
بدین مناسبت اجازه فرمایید برای جنابعالی و مردم دوست ایران بار دیگر تاکید نمایم که ما با تمام امکانات و نیرو در برابر این اعمال تروریستی در کنار شما حضور داریم. همچنین امیدواریم حامیان، تامین کنندگان مالی و مشوقین تروریسم بدانند که این خطر تمامی خانواده انسانی در هر جا و مکان را تهدید می‌کند و ما آنان را دعوت می‌کنیم در موضع‌گیری خود درخصوص حمایت از تروریسم در مناطق مختلف جهان تجدید نظر کنند.
خواهشمندم بار دیگر مراتب تسلیت و تعزیت قلبی اینجانب را بپذیرید. اطمینان کامل دارم که ملت ایران این مصیبت و محنت را پشت سر خواهد گذارد و همچنین حمایت قلبی خود را از شما در نبرد مشترک‌مان علیه آفت تروریسم و حامیان آن ابراز می‌دارم.
برادرتان بشار الاسد / رییس جمهوری عربی سوریه»

سعید مرتضوی به زندان برگشت

سعید مرتضوی که انتشار عکس او در مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا با واکنش‌هایی همراه شد، امروز به زندان برگشت.
به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی قبل از روز تاسوعا به مرخصی رفته بود و امروز پس از چهار روز مرخصی به زندان اوین برگشت. بر اساس این گزارش مرتضوی در پرونده به  اتهام معاونت در قتل عمد به ۵ سال حبس محکوم شد اما دادگاه تجدیدنظر به دلیل «اظهار ندامت»حکم حبس را به دو سال تقلیل داد.
طاهری وکیل مدافع اولیای دم روح الامینی اسفندماه سال 96  از ارسال حکم دو سال حبس مرتضوی در پرونده کهریزک به شعبه دوم اجرای احکام ناحیه ٢٨ دادسرای کارکنان دولت خبر داد و گفت: از اجرای احکام پیگیری کردم و به من گفتند که حکم جلب مرتضوی برای اجرای محکومیت دو سال حبس به اتهام معاونت در قتل صادر شده است.
 سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشستی دانشجویی در مشهد در تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفته بود: حکم جلبش صادر شده، اما گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور است.
سرانجام دادسرای عمومی و انقلاب تهران دوم اردیبهشت ماه سال جاری در اطلاعیه ای اعلام کرد که سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که به دو سال حبس قطعی محکوم شده است، روز یکشنبه (1397/2/2) توسط مامورین پلیس دستگیر و بعد از ظهر همان روز جهت تحمل محکومیت حبس به زندان اوین تحویل گردید.

بخشنامه معاون اول در مورد ساعت آغاز به کار 
در دو هفته اول مهر

کارمندان تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهر تهران تا پانزدهم مهرماه می‌توانند با تاخیر (تا ساعت 9) در محل کار خود حضور یابند و در صورت لزوم، ساعات تاخیر را به عنوان مرخصی ساعتی منظور نمایند.
به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی عنوان نموده است:«باتوجه به آغاز سال تحصیلی1398- 1397 و به منظور مدیریت تقاضای سفرهای شهری و کاهش زمان ناشی از ترافیک سنگین در معابر اصلی و شریانی شهر تهران، کلیه دستگاههای اجرایی و بانک‌های شهر تهران مجازند از اول تا پانزدهم مهرماه در صورت تاخیر کارمندان خود تا ساعت (9) صبح، تاخیر مزبور را مجاز تلقی کنند و در صورت لزوم ساعات تاخیر را به عنوان مرخصی ساعتی منظور دارند».

کلاهبرداری هزار میلیاردی یک طلافروش
 از مردم در تهرانپارس


دادستان عمومی وانقلاب تهران گفت: بر اساس گزارش دیگری در منطقه تهرانپارس یک طلافروش، از مردم طلاهایشان را می‌گرفته و در قالب بحث طلا به آن‌ها سود می‌داده که اخیرا شرکت پلمب شده و متهم متواری است و رقم زیادی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.
به گزارش قوه قضاییه، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با مدیران شرکت‌های پتروشیمی با اشاره به کلاهبرداری از عده‌ای از مردم در قالب فروش سکه، گفت: اقدام شرکت‌هایی که سودهای تعیین شده پرداخت می‌کنند نوعی مضاربه است و عملیات بانکی الزاما باید تحت اشراف بانک مرکزی باشد. وی افزود: اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه شرکتی در تهران در قالب فروش سکه وجوه زیادی را از مردم اخذ و پول‌های کلانی دریافت کرده، به دادستانی واصل شد.

برچسب‌ها:

نظر شما