شناسهٔ خبر: 28257262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با شهادت شاکی پرونده «آزار جنسی»؛

احتمال عدم تأیید صلاحیت نامزد ترامپ در دیوان عالی آمریکا قوت گرفت

موافقت شاکی پرونده آزار جنسی با ادای شهادت علیه نامزد ریاست دیوان عالی آمریکا، احتمال عدم تأیید صلاحیت وی و بلاتصدی ماندن این پُست کلیدی در دولت کنونی آمریکا را به شدت افزایش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، وکلای دکتر «کریستین بلاسی فورد» شاکی پرونده آزار جنسی نامزد ریاست دیوان عالی آمریکا اعلام کردند که موکل آنان درخواست کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا را برای حضور در جلسه استماع و پاسخگویی به پرسشها در خصوص اتهامات وارده می پذیرد.

این زن «برت کاوِنا»- گزینه موردنظر «دونالد ترامپ» برای ریاست دیوان عالی آمریکا- را به آزار جنسی در یک مهمانی در سال ۱۹۸۲ متهم می کند.

برخی گزارشها حاکی از آن است که شاکی این پرونده روز چهارشنبه یا پنج شنبه هفته جاری شهادت خواهد داد. این درحالی است که قاضی کاونا به طور مکرر اتهامات وارده را رد می کند.

این اتهامات که از هفته گذشته در رسانه های داخل آمریکا بازتاب فراوانی یافت، جلسه تأیید صلاحیت قاضی کاونا برای تصدی ریاست دیوان عالی آمریکا را به تعویق انداخت.

وکیل خانم فورد در نامه ای خطاب به کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که موکل وی درخواست برای ارائه شهادت را پذیرفته است، اما می خواهد که «به گفتگوها در مورد جزئیات این پرونده» ادامه دهد.

گفتنی است که وکیل خانم فورد در این نامه تأکید کرد که «بسیاری از وجوه پیشنهاد [کمیته قضایی] اساساً با وعده این کمیته مبنی بر انجام تحقیقات عادلانه و بی طرف در مورد ادعاهای موکل مغایرت دارد و ما از افشای اطلاعات و رفتار قلدرمآبانه ای که این فرآیند [رسیدگی] را تحت الشعاع قرار داده است، احساس یأس می کنیم».

نکته شایان توجه آن است که در صورت عدم تأیید صلاحیت قاضی کاوِنا برای ریاست دیوان عالی آمریکا، معرفی نامزد جدید از سوی رئیس جمهور «دونالد ترامپ» و مراسم رأی گیری برای تأیید صلاحیت به بعد از انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر موکول خواهد شد. حال با عنایت به امکان پیروزی دموکراتها در کسب اکثریت در یکی از مجالس سنا یا نمایندگان و یا هر دو، این احتمال قوت می گیرد که این سمت مهم و کلیدی تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و حتی استیضاح محتمل وی بلاتصدی بماند؛ امری که می تواند تا حد زیادی از قدرت مانور جمهوریخواهان در عرصه سیاسی آمریکا بکاهد.

نظر شما