شناسهٔ خبر: 28256653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و پایداری را در کشور نهادینه کرد

سرهنگ محمد خوشقدم شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس رسالتی خطیر و

صاحب‌خبر - سرهنگ محمد خوشقدم شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس رسالتی خطیر و از مهمترین اهداف برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه ناحیه دامغان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس از جنگ به عنوان نعمت الهی برای کشورمان یاد کردند زیرا سبب شد فرهنگ ایستادگی، مقاومت و پایداری در نهادینه شده و کشور در برابر زیاده خواهان عالم بیمه شود.
سرهنگ خوشقدم تصریح کرد: در این هفته باید تلاش کنیم تا پیام شهدا و حماسه آنها را به مردم منتقل کنیم چرا که در برابر رشادت ها و جانفشانی آنان مسوول هستیم و قدرت، صلابت و آرامش امروز خود را مدیون خون پاک آنان هستیم.
وی از اجرای 100 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در دامغان خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس امسال قریب به 100 برنامه در پایگاه ها، حوزه ها و کانون‌های بسیج اقشار سپاه شهرستان دامغان اجرا می شود.
خوشقدم اظهار داشت: گلباران مزار شهدا، دیدار پاسداران با امام جمعه دامغان، برگزاری یادواره شهدای خلبان شهرستان، رونمایی از نماد شهری جت جنگی و تندیس دو شهید خلبان شهرستان، نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و اجرای یادواره های شهدا در سطح رده های بسیج شهرستان از مهمترین برنامه های این هفته در دامغان است.
خوشقدم، از اعزام نمادین 10 کاروان از رزمندگان اسلام به جبهه ها خبر داد و گفت: با هدف بازخوانی حماسه جنگ تحمیلی برای نسل سوم و چهارم انقلاب و یادآوری روزهای به یادماندنی دفاع مقدس برای رزمندگان، ویژه برنامه اعزام نمادین پیشکسوتان دفاع مقدس به مناطق عملیاتی انجام می شود.
وی تصریح کرد: بیان خاطرات جنگ تحمیلی برای نسل جدید، می تواند روحیه میهن دوستی را در آنان پرورش دهد که به این منظور در طول این هفته، 100 راوی دفاع مقدس در 100 مدرسه به روایتگری می پردازند.
فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: برپایی جلسات روشنگری در دانشگاه ها و پایگاه های بسیج، دیدار مسوولان شهرستان با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان دامغان خواهد بود.
شهرستان دامغان 630 شهید، یکهزار و 600 جانباز و 33 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و سه شهید مدافع حرم دارد.
در دوران دفاع مقدس 16هزار رزمنده و بسیجی دامغانی در بیش از 20 عملیات بزرگ و کوچک حضور داشتند.
استان سمنان افتخار تقدیم سه هزار شهید پای آرمان های انقلاب اسلامی را دارد.
9856/6103
انتهای پیام

نظر شما