شناسهٔ خبر: 28256495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

روحانی: امروز قدر موشک‌های‌مان را بیشتر می‌دانیم

روزنامه جوان

همزمان با ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه اقتدار نیرو‌های مسلح در سراسر کشور برگزار شد. در تهران نیز این مراسم با حضور رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح در حرم امام با نمایش آخرین دستاورد‌های دفاعی برگزار شد. نمایش ۲۱ فروند موشک بالستیک سپاه در تهران و همچنین رژه یگان‌های شناوری سطحی و زیرسطحی و یگان‌های هوا و دریای نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه در آب‌های نیلگون خلیج فارس از جمله ادوات و تجهیزات دفاعی بود که به نمایش درآمد.

صاحب‌خبر -
همزمان با ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه اقتدار نیرو‌های مسلح در سراسر کشور برگزار شد. در تهران نیز این مراسم با حضور رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح در حرم امام با نمایش آخرین دستاورد‌های دفاعی برگزار شد. نمایش ۲۱ فروند موشک بالستیک سپاه در تهران و همچنین رژه یگان‌های شناوری سطحی و زیرسطحی و یگان‌های هوا و دریای نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه در آب‌های نیلگون خلیج فارس از جمله ادوات و تجهیزات دفاعی بود که به نمایش درآمد.
به گزارش تسنیم، دکتر روحانی، رئیس‌جمهور طی سخنانی در این مراسم، با بیان اینکه جنگ تحمیلی هشت ساله به ما آموخت در روز سختی باید روی پای خود بایستیم، گفت: ایران نه سلاح‌های دفاعی را کنار خواهد گذاشت و نه توانمندی دفاعی‌اش را کم خواهد کرد. روحانی در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که «تاریخ دفاع هشت‌ساله ما تاریخ گذشته نیست همیشه خواهد ماند، تاریخ پیشِ‌رو و آینده ماست، مصباح آینده و چراغ راهنمای ما است»، گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله به ما آموخت که در روز سختی باید روی پای خود بایستیم و تحت فرمان رهبری باشیم.
ترامپ به سرنوشت صدام گرفتار می‌شود
وی افزود: آغاز جنگ با یک علامت و بهانه شروع شد و آن زیر پا گذاشتن یک معاهده و قرارداد دوجانبه بین ایران و عراق بود. تجاوز صدام به این بهانه آغاز شد که معاهده ۱۹۷۵ را به‌اصطلاح خودش معاهده خوبی برای خود و عراق نمی‌دانست، با اینکه مدت‌ها برای این قرارداد و این معاهده مذاکره شد و شخص صدام پای این معاهده را امضا کرده بود، شروع این جنگ با پاره کردن معاهده مقابل تلویزیون آغاز شد و بعد هم حملات ناجوانمردانه آن‌ها آغاز شد. رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز بعد از ۳۸ سال از آن حادثه، تجاوز صدام و زیر پا گذاشتن آن معاهده، دولتی که برای یک ملت ۱۷ شبانه‌روز وقت مذاکره‌کنندگان ما را گرفت و همان دولتی که بعد از ۱۲ سال فشار بر ملت ایران در برابر منطق مستحکم دیپلمات‌ها سر فرود آورد، عین داستان صدام را تکرار می‌کند.
روحانی تصریح کرد: تجاوز صدام ظاهرش قرارداد ۱۹۷۵ بود و باطنش از بین بردن انقلاب و نظام اسلامی بود. ترامپ هم ظاهرش خارج شدن از توافق برجام است، اما باطن و هدف اصلی‌اش ضربه به اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. صدام به‌رغم هشت سال تلاش با حمایت همه قدرت‌های بزرگ جهان و منطقه‌ای به هدفش دست نیافت، نتوانست خط تالوگ را عوض کند، نتوانست نظام مستحکم اسلامی ایران را از پا درآورد، هرچه زمان گذشت ملت ایران قوی‌تر، نیرو‌های مسلح ما مصمم‌تر و بعد از هشت سال پیروزی، پیروزی نظامی، اخلاقی و سیاسی از آن ما شد. وی خاطرنشان کرد: عین این ماجرا برای ترامپ خواهد بود و هرچه بر سر صدام آمده بر سر امریکا خواهد آمد. رئیس‌جمهور با ابراز اینکه «جنگ اقتصادی و روانی را امریکا علیه ما آغاز کرده و پایان این جنگ خوش‌تر از پایان جنگ هشت ساله خواهد بود»، گفت: زمانش هم بسیار کوتاه‌تر و تجربه ما بسیار بیشتر است، ما از این پیچ تاریخی با عزت و سربلندی عبور خواهیم کرد.
بر قدرت دفاعی خواهیم افزود
رئیس‌جمهور با اشاره به اظهارنظر ضد ایرانی مقام‌های امریکا تصریح کرد: آن‌ها می‌گویند ما از سلاح‌های دفاعی دست برداریم، می‌گویند برای اینکه به برجام برگردند موشک‌های خود را کنار بگذاریم، می‌گویند برای اینکه به برجام برگردند به تعبیر خودشان در امور منطقه مداخله‌ای نداشته باشیم. ایران نه سلاح‌های دفاعی را کنار خواهد گذاشت و نه توانمندی دفاعی‌اش را کم خواهد کرد. روز به روز بر قدرت دفاعی خودمان خواهیم افزود، اینکه شما از موشک‌های ما عصبانی هستید معنایش این است که تأثیرگذارترین سلاح ما موشک ماست، پس با حرف شما امروز قدر موشک‌های خودمان را بیش از گذشته می‌دانیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ملت ایران در قلب مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن جای دارد، گفت: شما در این میان کجا هستید؟ شما بمب و موشک و امکانات را به دو کشور دادید تا مردم فقیر یمن را زیر بمباران و قحطی قرار دهند. البته که ایران در منطقه تأثیرگذار است و کشوری بزرگ در خاورمیانه است و البته که ایران در برابر مظلومیت کشور‌های منطقه سکوت نخواهد کرد. ما درس را از حسین‌مان آموختیم، عشق ما کربلا و عاشورا و فرهنگ آن است. دستاورد ما از کربلا، ایمان، انگیزه، فداکاری، استقامت و در نهایت ذلت ظالمان است.
امریکا اسرائیل را بر اعراب ترجیح داده است
در بندرعباس نیز رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح گفت: ترامپ و پمپئو دشمن اسلام و به دنبال غارت کشور‌های منطقه هستند. در این مراسم که با حضور فرمانده کل سپاه، جانشین رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح و مسئولان استانی برگزار شد، علی لاریجانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: یکی از شگرد‌های امریکا این است که کشور‌های دنیا را از ایران بترساند و با فرستادن هیئت‌های امنیتی سعی می‌کند آن‌ها را از ما بهراسانند. به کشور‌های عرب و مسلمان منطقه می‌گوییم ترامپ و پمپئو، دشمن اسلام و به دنبال غارت کشور‌ها هستند. دولت امریکا انتخاب خود را کرده است، انتخاب آن‌ها اسرائیل است و برای عرب‌ها و فلسطینی‌ها ارزشی قائل نیستند.
رئیس مجلس تصریح کرد: خلیج فارس، خلیج دوستی و برادری است، نباید اجازه دهیم امریکا در خلیج فارس بین ما اختلاف بیندازد. نیرو‌های مسلح ما اجازه نمی‌دهند، امریکا خلیج فارس را به خلیج آتش تبدیل کند. وی گفت: نیرو‌های مسلح قدرتمند ما دهان امریکا و هرکس با او همکاری کند را خُرد خواهند کرد. ما حساب کشور‌های منطقه را از امریکا جدا می‌دانیم، اما پاسخ به تحرک بی‌خردانه آن‌ها را رها نخواهیم کرد. ما هرگز کسانی را که با ملت ایران دشمنی کردند، رها نکرده‌ایم. ما برای دوستی با همسایگان هزینه‌های زیادی داده‌ایم و امروز باید صحنه دوستی و همکاری شفاف باشد. لاریجانی ادامه داد: ترامپ می‌خواهد به همه ملت‌های منطقه لطمه بزند. امروز اگر کشور‌های منطقه در این مورد دچار غفلت شوند رژیم صهیونیستی همه کشور‌ها را به خاک سیاه می‌نشاند. امریکا اگر فرصت پیدا کند به کسی رحم نمی‌کند. کشور‌های منطقه قدر ایران و نیرو‌های مسلح ایران را بدانند. اگر امریکا فرصت پیدا کند همه را به پابوس نتانیاهو خواهد برد و یهود را بر کعبه مسلط می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما