شناسهٔ خبر: 28255542 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عمر ناوگان آتش نشانی بیرجند از استاندارد کشوری بیشتر است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: متوسط عمر ناوگان آتش نشانی بیرجند بالای 15 سال بوده در حالی که استاندارد کشوری این شاخص 10 سال است.

صاحب‌خبر -

علی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین خرید خودرو نیمه سنگین آتش نشانی در 2 سال قبل افزود: برای خرید خودروهای سنگین و نوسازی ناوگان حداقل به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که انتظار می رود وزارت کشور، شهرداری و مدیریت بحران در تامین اعتبار همکاری کنند.
وی تاکید کرد: تمامی خدمات آتش نشانی رایگان بوده لذا تامین اعتبار برای رفع کمبودها از سوی سایر نهادها مورد انتظار است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند گفت: علیرغم وجود تجهیزات و نیروی انسانی نسبتا مناسب در آتش نشانی بیرجند اما اگر چند حریق گسترده همزمان رخ دهد با ماشین آلات فرسوده برای مدیریت آن دچار مشکل می شویم.
وی با اشاره به 6 ایستگاه آتش نشانی شهری در بیرجند افزود: 120 نیرو در این ایستگاه ها مشغول خدمت به شهروندان هستند.
حسینی از افتتاح اولین سایت آموزش و ورزشی آتش نشانی بیرجند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سایت به منظور آموزش های تخصصی درون سازمانی در دشت فوداج به مناسبت روز آتش نشان به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشان در این سایت، اطفای حریق تانکر در مواقع بحران، امداد و نجات برای افراد گرفتار در خودروها، عملیات راپل و شناسایی کانون حریق را آموزش می بینند.
9893*3028

نظر شما