شناسهٔ خبر: 28255121 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 دبيرکل کانون بانکهاي خصوصي؛

ساعت کاري بانک‌هاي خصوصي در مهرماه تغيير نمي‌کند

دبير کانون بانک ها و موسسات خصوصي کشور اعلام کرد که ساعت کاري بانک ها در دو هفته نخست مهر ماه تغييري نمي کند.

به گزارش پژوهشکده پولي و بانکي، محمدرضا جمشيدي درباره اينکه ادارات و دستگاه هاي دولتي مي توانند براي کمک به مديريت ترافيک در شهرها با توجه به بازگشايي مدارس اقدام به شناور کردن ساعت کاري کنند، گفت: ساعت کاري بانک هاي خصوصي در 2 هفته نخست مهرماه هيچ تغييري نمي کند و مطابق قبل است.

وي افزود: ساعت کاري برخي از بانک هاي خصوصي از ساعت 8 تا 16 و برخي ديگر 8 تا 15 و 30 دقيقه است و کارکنان براساس ساعت کاري قبلي خود بر سر کار حاضر شده و خدمات دهي انجام مي دهند.

پيش تر سردار محمدرضا مهماندار، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام کرده بود که امسال در 2 هفته ابتدايي مهرماه با مصوبه شوراي ترافيک استان تهران ساعات آغاز کار کارمندان شناور شده و بين ساعات 7 تا 8 و 30 دقيقه شناور شده است.

وي با بيان اينکه اين تغيير ساعت تنها مربوط به 2 هفته ابتدايي مهرماه است، افزود: در مورد برخي از موارد استثنا نيز موارد به کارمندان اطلاع داده شده و مشاغلي همچون کارمندان بانک‌ها و دستگاه‌هاي خدماتي برابر ضوابط موجود فعاليت خواهند کرد.

عضو هيات مديره طلاوجواهر تهران:

واردات طلا تاثيري روي نرخ سکه ندارد

کشتي‌آراي گفت : هر ميزان واردات طلا داشته باشيم تاثيري روي نرخ ندارد و مزيت آن در افزايش ذخاير طلاي کشور و حمايت از پول ملي است. همچنين با توجه به نياز صنعت طلا به شمش استاندارد و مواد اوليه باکيفيت، واردات آن موجب توليدات باکيفيت و استاندارد مصنوعات کشور شود.محمد کشتي‌آراي در گفت‌وگو با ايلنا در مورد بخشنامه جديد مبني بر آزاد بودن واردات طلا گفت: البته واردات طلا پيش از اين نيز آزاد بوده و منعي نداشته است، اما در بخشنامه جديد برخلاف گذشته مبدا و منشاء ارز آن مهم نيست و هر شخص حقيقي و حقوقي مي‌تواند بدون پرداخت عوارض گمرکي و ارزش افزوده اقدام به آن کند.وي افزود: اما واردات مصنوعات طلا تنها به شرط اخذ مجوز از بانک مرکزي و سازمان استاندارد امکان‌پذير است و بانک مرکزي براساس سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و در راستاي حمايت از توليد داخلي هنوز مجوزي براي واردات مصنوعات طلا صادر نکرده است و بيشتر تمرکز اين بخشنامه بر واردات طلا و ارز است.کشتي‌آراي با رد تاثير واردات طلا بر قيمت طلا و سکه در داخل کشور گفت: هر ميزان واردات طلا داشته باشيم تاثيري روي نرخ ندارد و مزيت آن در افزايش ذخاير طلاي کشور و حمايت از پول ملي است. همچنين با توجه به نياز صنعت طلا به شمش استاندارد و مواد اوليه باکيفيت، واردات آن موجب توليدات باکيفيت و استاندارد مصنوعات کشور مي‌شود.

نظر شما