شناسهٔ خبر: 28254893 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیش بازی بارسلونا-ژیرونا؛ زمان فرصت دادن به خریدها فرا رسیده است

مهدی آزادی

دربی کوچک کاتالونیا. ژیرونا برای دومین بار به نیوکمپ می‌آید تا مقابل تیم آماده این هفته‌های والورده قرار بگیرد. با توجه به فرم خوبی که ژیرونا در دو هفته اخیر داشته، انتظار این است که شاهد بازی جذابی باشیم.

صاحب‌خبر -

طرفداری - تیم‌های بارسلونا و ژیرونا در هفته پنجم لالیگا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

مشخصات بازی

زمان بازی | یکشنبه، 1 مهر 97 برابر با 23 سپتامبر 2018

ساعت | 22:15

محل برگزاری بازی | ورزشگاه نیوکمپ

داور بازی | خسوس گیل مانزانو

بارسلونا-ژیرونا-لالیگا-پیش-بازی

پیش بازی

لوگو-بارسلونا بارسا که فصل را طوفانی آغاز کرده، فردا برای کسب پنجمین برد متوالی‌اش در لالیگا به میدان می‌رود. تیم والورده سوپرکاپ اروپا را هم فتح کرده و لیگ قهرمانان اروپا را نیز با بردی پرگل مقابل آیندهوون شروع کرده است تا همه چیز بی نقص به نظر برسد. با توجه به اینکه بارسا در کمتر از دو هفته 4 بازی پیش رو دارد، به احتمال فراوان در بازی با ژیرونا و به دنبالش بازی در خانه لگانس، شاهد تغییرات گسترده در ترکیب اصلی بارسا خواهیم بود. بارسا هفته آینده دو بازی سخت به ترتیب مقابل اتلتیک بیلبائو و تاتنهام دارد. انتظار این است که لنگلت، رافینیا و سمدو در ترکیب اصلی قرار بگیرند. اگر آرتور ملو هم شرایط بازی را داشته باشد، احتمالا در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. آنچه مشخص است این است که والورده در این دو بازی قاعدتا باید به سیستم چرخشی روی بیاورد و در این بین شاید بازیکنانی چون مسی و سوارز نیز وارد این چرخه شوند. بارسا در حالی میزبان ژیرونا است که مدت‌هاست در خانه شکست نخورده و می‌رود تا رکوردی تاریخی در این زمینه به ثبت برساند.

ترکیب-احتمالی-بارسلونا-طرفداری

لوگو-ژیرونا ژیرونا که با تصمیمات صحیح مدیریتی خیلی زود به سطح اول فوتبال اسپانیا رسید و توانست در اولین فصل نه تنها بقایش را تضمین کند که برای کسب سهمیه لیگ اروپا بجنگد، فصل جدید را خوب شروع کرده است. این تیم در هفته اول در خانه برابر وایادولید با تساوی بدون گل متوقف شد؛ بازی دوم را مطابق انتظار به رئال مادرید باخت و در دو هفته اخیر دو پیروزی به ترتیب مقابل ویارئال و سلتاویگو کسب کرده تا نشان دهد تیم بسیار خوبی است. سبک بازی ژیرونا همان چیزی است که از تیم‌های اوزه بیو انتظار می‌رود. تلاش برای در اختیار داشتن مالکیت توپ و استفاده از ضد حملات تند و تیز. ژیرونا بازیکنان خوبی در ترکیبش دارد که برای هر تیمی یک خطر جدی محسوب می‌شوند. از جمله کریستین استوانی که این هفته‌ها روی دور گلزنی است. پورتو نیز از دیگر مهاجمان باکیفیت ژيرونا است.

 

غایبان بازی

لوگو-بارسلونا تیم میزبان برای این بازی هیچ مصدوم یا محرومی ندارد.

 

لوگو-ژیرونا تیم میهمان در این بازی آنتونی لوزانو، کارلس پلاناس، یوهان موخیکا و جوناس رامالیو را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

نتایج ده بازی آخر دو تیم

نتایج-بازی-ژیرونا-بارسلونا-لالیگا

بهترین بازیکنان دو تیم در لیگ برتر

تیم بهترین بازیکن (امتیاز هواسکورد) بهترین گلزن بهترین پاسور گل
بارسلونا لیونل مسی (8.74) مسی (4) مسی و سوارز (2)
ژیرونا گرانل (7.61) استوانی (3) گارسیا (1)

نکات آماری بازی

  1. باخت 6-1 فصل پیش ژیرونا به بارسلونا سنگین ترین شکست آنها در لالیگا محسوب می‌شود.
  2. بارسلونا از فوریه 2009 تاکنون هیچ دربی‌ای را در لالیگا نباخته است. آخرین بار این اسپانیول بود که در نیوکمپ 2-1 بارسلونا را در نیوکمپ شکست داد. در این 20 دربی اخیر بارسا 16 بازی را برده و 4 بازی را هم مساوی کرده است.
  3. بارسلونا 38 بازی متوالی است که در بازی‌های خانگی‌اش در لالیگا شکست نخورده است. این، دومین رکورد برتر تاریخ باشگاه است. بهترین رکورد شکست ناپذیری خانگی بارسا در لالیگا به اکتبر 91 تا نوامبر 93 برمی‌گردد که آنها در 40 بازی متوالی در نیوکمپ شکست نخوردند.
  4. ژیرونا هیچ یک از چهار بازی اخیر خارج از خانه‌اش در لالیگا را نباخته است. یک مساوی و سه برد. این در حالی است که آنها از 9 بازی خارج از خانه نخست تاریخشان در لالیگا، تنها یک برد کسب کرده بودند.
  5. بارسلونا تاکنون 6 امتیاز از طریق کامبک در این فصل لالیگا کسب کرده است. این تیم فصل پیش هم 17 امتیاز را در حالی گرفت که از حریفان افتاده بود و سپس نتیجه را عوض کرد. هیچ تیمی این آمار را نداشته است.
  6. عثمان دمبله در هر سه بازی اخیر بارسلونا در لالیگا گلزنی کرده است. بدین ترتیب او با بهترین روند گلزنی خودش که بین دسامبر 2015 و ژانویه 2016 در رن به دست آمد،  برابری کرد.
  7. کریستین استوانی در هر 5 بازی خارج از خانه آخر ژیرونا در لالیگا موفق به گلزنی شده است.
  8. اوزه بیو ساکریستن به عنوان مربی هر سه رویارویی‌اش با بارسلونا در نیوکمپ را واگذار کرده است.

پیش بینی نتیجه بازی از سوی هواسکورد

بارسلونا 1-3 ژیرونا

نظرسنجی-ژیرونا-بارسلونا-لالیگا

نظر شما