شناسهٔ خبر: 28254188 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه:

اگر بخواهیم به رسالت زینبی خود برسیم باید صبر پیشه کنیم

صاحب‌خبر -

اگر بخواهیم به رسالت زینبی خود برسیم باید صبر پیشه کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین در تجمع بزرگ رهروان زینبی در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین(ع) اظهار داشت: دلیل اینکه این جلسات برپا می‌شود این است که از طریق این مجالس به قرب الهی برسیم.

وی گفت: قرب حقیقی و واقعی این است که صفات حقیقی را کسب کنیم و در این قرب الهی قرار است که بیشتر به خداوند نزدیک شویم.

استاد حوزه و دانشگاه در خصوص صفات خداوند تصریح کرد: یکی از صفات خداوند متعال  صبوری است که در دعای جوشن کبیر نیز به آن اشاره شده و اگر قرار است در این مجلس به خدا نزدیک شویم یکی از آن صفات صبر است که آن تقرب باید اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: دلیل اینکه ما این مجالس را برگزار می‌کنیم این است که می‌خواهیم قیام حضرت اباعبداله الحسین(ع) را یادآوری کنیم؛ این مجالس یادآوری قیام حسینی است و قیام جلوتر از شهادت اتفاق افتاده و این جلسه نیز یادآوری کار حضرت زینب(س) است که باید قبل از شهادت حضرت باشد.

حسینی یمین در خصوص واژه صبر گفت: هر جا واژه صبر به کار رفته به معنای استقامت و مقاومت بوده و قرار است در اینجا درس صبر و استقامت بگیریم.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) برای همه ما الگو است، تصریح کرد: انسان باید در برابر مشکلات صبر و استقامت داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در مورد شب شام غریبان ابراز داشت: در شب شام غریبان افرادی شمع روشن می‌کنند و می‌خواهند حاجت بگیرند اما این کار درست نیست ما اگر حضرت زینب(س) را داریم نباید کمترین تردیدی به خود راه دهیم و باید در برابر مشکلات صبر پیشه کنیم چراکه با صبر و استقامت مسائل حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش زینبیون باید اقتدا به صبر کنیم، یادآور شد: امروز در مسائل اقتصادی که به وجود آمده و همه ما معترض هستیم این به خاطر بی‌صبری ما است که به این مسائل به طور قطع دامن خواهد زد.

حسینی‌یمین ابراز داشت: احتکار خانگی از احتکار در بازار خطرناک‌تر است و این نشان از بی‌صبری ما است و در این مسائل انسان باید حضرت زینب کبری(س) را الگوی خود قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز اگر ما بخواهیم به رسالت زینبی خود برسیم باید صبر پیشه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بانوان در خریدهایشان صبر انقلابی و صبر زینبی داشته باشند هم نسل خوبی تربیت می‌شود و هم رشد خوبی خواهیم داشت.

در ادامه برنامه گروه همخوانی نورالمهدی به اجرای سرود پرداختند و مداح اهل بیت(ع) برادر ترکاشوند به مداحی پرداخت و در پایان مراسم از مادران شهدا و همچنین دخترانی که به تازگی چادر را به عنوان حجاب برتر برگزیدند، تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما