شناسهٔ خبر: 28254047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حمایت مقام سابق اماراتی از حمله تروریستی اهواز

منبع: فارس

«عبدالله عبدالخلق» شخصیت نزدیک به خاندان حاکم در امارات با استقبال از حمله تروریستی پیش از ظهر امروز در اهواز آن را یک اقدام غیر تروریستی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «عبدالله عبدالخالق» مشاور سابق «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات و شخصیت دانشگاهی این کشور در صفحه توئیتر خود، از حمله تروریستی پیش از ظهر امروز در اهواز استقبال کرد.

او تلاش کرد تلفات این حادثه تروریستی را صرفا از میان نظامیان ذکر کند و تمامی شهدا و مجروحان را نظامیان سپاه پاسداران بخواند و در ادامه مدعی شد: یک حمله نظامی علیه هدف نظامی رخ داده و این اقدام تروریستی نیست.

این چهره نزدیک به دایره قدرت در امارات افزود: انتقال درگیری‌ها به عمق خاک ایران، گزینه‌ای بود که پیش از این اعلام شده بود و در مراحل بعدی نیز [اینگونه حملات] افزایش خواهد یافت.

سخنان این مقام سابق اماراتی، همان گفته‌های «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی است که در اردیبهشت ماه سال گذشته در گفت‌وگو با شبکه ام بی سی گفته بود:  «ما منتظر نمی‌مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه تلاش می‌کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم.»

در ذیل توئیت مشاور ولی‌عهد امارات، اما کاربران عرب‌زبان به شدت واکنش نشان داده و این سخنان او را محکوم کرده‌اند. بسیاری تصاویری از کودکان مجروح شده را منتشر و نوشته‌اند که هدف فقط نظامیان نبوده است.

یک کاربر مصری نوشته است: حمله علیه هدف نظامی تروریستی نیست؟ یعنی تمام حملات علیه ارتش مصر در صحرای سیناء هم تروریستی نیست؟

یک کاربر عرب‌زبان دیگر با حمله به وی آورده است: پس چه چیزی را تروریستی می‌دانی؟ تو همانی که حملات حماس علیه اسرائیل را هم تروریستی خوانده‌ای.

گروهک تروریستی و جدایی‌طلب «الاهوازیه» مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته است؛ گروهی که در عربستان و امارات و مصر اقدام به دایر کردن دفاتر خود کرده است.

در همین رابطه سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفته است: مهاجمان حمله تروریستی  اهواز در دو کشور حاشیه خلیج فارس آموزش دیده بودند و «پشتیبانی مالی و تسلیحاتی» دریافت کردند.

صبح امروز همزمان با برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز یک تیم تروریستی اقدام به تیرانداز به مردم و حاضران در مراسم رژه کرد.

این حادثه تروریستی تا کنون ۲۹ شهید و ۶۰ مجروح در پی داشته است.

نظر شما