شناسهٔ خبر: 28253877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌اقتصاد | لینک خبر

نظافت ویژه شهر پس از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اصفهان، آراسته و مهیای اول مهر است

صاحب‌خبر -

گروه سرزمین ایران

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان از کاهش ٧٠ درصدی استفاده از ظروف یکبار مصرف در محرم امسال در هیئت های مذهبی و نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال با آموزش، فرهنگسازی و اطلاع رسانی، مردم و هیئت مذهبی همکاری خوبی با شهرداری داشتند که امیدواریم این همکاری ها در مناسبت های مختلف استمرار یابد.


به گزارش جهان اقتصاد به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی اظهار داشت: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) ۴۰ کارگر علاوه بر دیگر پاکبانان در هسته مرکزی شهر خدمات نظافت را به صورت ویژه انجام دادند.
وی افزود: تعداد پاکبانان شهر بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است که در مناطق ۱۵ گانه مشغول به فعالیت هستند اما در روزهای عاشورا و تاسوعا ۴۰ کارگر به صورت ویژه و خارج از شیفت کاری در هسته مرکزی شهر در مناطق ۱،۳،۶ و به خصوص میدان امام (ره) مشغول به نظافت بودند. وی اضافه کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بیش از ۳۱۰ دستگاه ماشین آلات نظافت، اضافه بر ماشین آلات معمول برای جمع آوری، انتقال پسماندها و پاکسازی محل های عزاداری در نظرگرفته شد تا پاکسازی و نظافت شهر در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا به صورت ویژه انجام شود.
رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه نظافت معابر اصلی و فرعی شهر طی این دو روز گذشته انجام شد تا امروز صبح هیچ اثری از ظروف یکبار مصرف و زباله در شهر وجود نداشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه امسال با آموزش، فرهنگسازی و اطلاع رسانی، مردم و هیئت های مذهبی، همکاری خوبی با شهرداری داشتند که امیدواریم این همکاری ها در مناسبت های مختلف استمرار یابد.

نظر شما