شناسهٔ خبر: 28253053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محکومیت جهانی حادثه تروریستی اهواز

واکنش‌های جهانی از سوی کشور‌ها و مقامات مختلف در محکومیت حادثه تروریستی اهواز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

محکومیت جهانی حادثه تروریستی اهوازبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ در پی حمله تروریستی به شهروندان در زمان رژه نیروهای مسلح در اهواز ، مقامات و شخصیتهای مختلف جهان این جنایت را محکوم و با دولت و ملت ایران ابرا همدردی کردند.

وزارت امور خارجه فرانسه حمله اهواز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای حمله اهواز را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است فرانسه حمله صورت گرفته در اهواز را که شمار قربانیان آن به بیست و نه کشته و دهها زخمی رسیده است که بسیاری از آنها غیر نظامی بودند به شدت محکوم می کند.
ما با خانواده قربانیان و همچنین مردم ایران ابراز همدردی می کنیم. ما تحولات اوضاع را با ارتباط با سفارت خود در تهران به دقت دنبال می کنیم.

 

بولیوی و نیکاراگوئه حمله تروریستی در ایران را محکوم کردند

دولت های بولیوی و نیکاراگوئه روز شنبه با ارسال پیام های تسلیت برای ایران، حملۀ تروریستی در جنوب غربی این کشور را که در آن بیش از بیست نفر کشته شدند محکوم کردند.
وزارت امور خارجه بولیوی در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد:" بولیوی بر انزجار خود از هر گونه نبود رواداری یا افراط گرایی تاکید و خشونت و تروریسم را در هر شکلی، محکوم می کند. بولیوی بالاترین مراتب همبستگی و همبستگی عمیق خود با قربانیان و خانواده های آنها در این حمله را اعلام می کند."
اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی نیز در توییتر با ایران ابراز همدردی کرد.
مورالس نوشت:" ما همدردی و همبستگی خود با خانواده قربانیان، مردم و دولت ایران را اعلام می کنیم."

بیانیه تجمع علمای مسلمان در محکومیت حمله تروریستی اهواز

تجمع «علمای مسلمان» اعلام کرد: حادثه تروریستی روز گذشته شهر اهواز به سبب مواضعی است که ایران در زمینه سیاسی در منطقه، به ویژه در قبال مسئله فلسطین اتخاذ کرده است.
این تجمع با انتشار بیانیه ای افزود، این اقدام تروریستی بخشی از سلسله اقداماتی است که در آمریکا برنامه ریزی شده و هدف آن تضعیف جمهوری اسلامی ایران است تا نتواند به ملت های مستضعف منطقه کمک کند و به مسائلی مهمی همچون مسئله فلسطین بپردازد.
در بیانیه این تجمع آمده است : این حادثه نشان دهنده هماهنگی کامل میان آمریکا و گروههای تکفیری ونیز بیانگر آن است که این گروهها ابزاری برای اجرای طرح های صهیونیستی آمریکایی به منظور ضربه زدن به مواضع و نقاط قدرت امت اسلامی است .
همچنین در این بیانیه تصریح شد: جمهوری اسلامی ایران حق دارد، فورا به این اقدام بزدلانه، قاطعانه پاسخ دهد، آن هم نه فقط از طریق بازداشت و محاکمه دست اندرکاران داخلی این حادثه بلکه از طریق بازخواست قدرت های منطقه ای و بین المللی که پشت پرده این اقدام تروریستی قرار دارند. این انجمن تاکید کرد: پاسخ عملی ایران به این اقدام مجرمانه، از طریق تداوم حمایت از گروه های آزادی بخش در کشورهای عربی و اسلامی به ویژه حمایت از محور مقاومت از فلسطین گرفته تا لبنان، سوریه، عراق و یمن صورت می گیرد.

مصر حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

­­وزارت امور خارجه مصر روز شنبه با صدور بیانیه ای حمله تروریستی مرگبار اخیر به یک رژه نظامی در جنوب ایران را محکوم کرد.
وزارت امور خارجه مصر در این بیانیه تاکید کرد این محکومیت در امتداد مواضع همیشگی این کشور قرار دارد که همه انواع و اشکال عملیات تروریستی را محکوم می داند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «مصر با خانواده های قربانیان ابراز همدردی و برای مجروحان نیز آرزوی شفای عاجل می کند.»
در این بیانیه بر تقاضای مصر برای تشدید تلاش های بین المللی «به منظور مقابله با پدیده تروریسم و زدودن منابع حمایتی آن» تاکید شده است.

دبیرکل سازمان ملل به دولت و ملت ایران تسلیت گفت

دبیرکل سازمان ملل متحد در پی حمله تروریستی در اهواز و کشته شدن تعداد زیادی از افراد، شامل کودکان بی گناه ایرانی، به ملت و مردم ایران تسلیت گفت.
 
محکومیت شدیدحمله تروریستی در اهواز توسط وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه
وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه ­حمله تروریستی در اهواز را ­محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از پاریس فرانسه در قاطعانه ترین شکل ممکن، حمله تروریستی در اهواز که منجربه کشته شدن 29 تن و دهها زخمی می باشد و در میان آنها غیر نظامیان فراوانی مشاهده می شوند، را محکوم می نماید. وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه اعلام کرد :ما به خانواده های قربانیان و همچنین مردم ایران تسلیت عرض می نماییم. ما به دقت تحول اوضاع میدانی را از طریق سفارت تمان در تهران، دنبال می کنیم. 
 
محکومیت حمله تروریستی اهواز توسط وزارت خارجه عراق 

وزارت خارجه عراق در بیاینه ای حمله تروریستی روز شنبه اهواز را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شد را به شدت محکوم کرد .
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از بغداد در بیانیه ی وزارت خارجه عراق همچنین آمده به خانواده های قربانیان ، دولت و ملت ایران تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم مجروحان این حادثه به زودی بهبودی خود را بدست آوردند .

واکنش گردانهای حزب الله عراق به حادثه تروریستی اهواز: عربستان مسئول مستقیم حمله تروریستی اهواز است
گردانهای حزب الله عراق ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز در بیانیه ای اعلام کرد: عربستان مسئول مستقیم حمله تروریستی اهواز است.
گردانهای حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد : هر روز نقش پلید و خبیثانه ای که آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی علیه امنیت و ثبات منطقه و ملتهای ما ایفا می کنند روشنتر می شود به ویژه علیه کسانی که نقشی موثر و سرنوشت ساز در شکست طرحهای شیطانی آنها داشته اند. آنچه در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز ایران رخ داد تنها حلقه ای از زنجیره ای است که رژیم سعودی پس از دریافت چراغ سبز از آمریکا در آن دست دارد به ویژه اینکه این رژیم به صورت جدی برای اجرای سیاستهای خصمانه خود که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آن را در خصوص انتقال درگیری به داخل ایران برای از بین بردن ثبات و امنیت این کشور اعلام کرده است تلاش می کند.
در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی از طریق حمایت و مسلح کردن و آموزش گروهی از جنبشهای منحرف متخاصم با انقلاب اسلامی این نقش مخرب و خصمانه را دنبال می کند و از جمله گروهی که «جنبش مقاومت آزادسازی احواز» نامیده می شود و از نظر سازمانی با حزب جنایتکار بعث مرتبط است و گزارشهای اطلاعاتی ما ، مسئولیت مستقیم آن را در اجرای این حمله ناجوانمردانه با دستور مستقیم رژیم عربستان سعودی ثابت می کند.
کتائب حزب الله در این بیانیه افزود: سرویس جاسوسی عربستان سعودی در ماههای اخیر برای بازکردن راه حمایت تدارکاتی که جنوب عراق را نیز شامل می شود برای رساندن تسلیحات مختلف سبک و سنگین به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و توانسته است شماری از افراد منحرف و قاچاقچیان مواد مخدر و اشخاص مرتبط با حزب منحل شده بعث را جذب کند. این عملیات از اتاق عملیاتی مدیریت می شود که از پهپاد برای دنبال کردن هسته های خود که در مناطق و شهرهای مشخص مستقر هستند استفاده می کند و ما هشدار می دهیم که سازمان جنایتکار خلق (گروهک تروریستی منافقین) برای خدمات توطئه گرانه علیه ملت ایران در عربستان سعودی حضور پیدا کرده است.
گردانهای حزب الله عراق برای همکاری گسترده با «برادران مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب» اعلام آمادگی و تاکید کرد :« ما نیز در عراق در معرض همان توطئه آمریکایی و سعودی قرار داریم و سرنوشت ما مشترک و دشمن ما یکی است. ما اطلاعات و تجربه خود را در خصوص تحرکات دشمن در اختیار ملت عراق و ایران قرار می دهیم و توطئه گران و مزدوران و جنایتکاران باید بدانند که ما برابر آنها می ایستیم و فعالیتها و تحرکات آنها زیر نظر قرار دارد.

حماس حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله به نیروهای مسلح ایران را در شهر اهواز محکوم کرد و به رهبر معظم و ملت ایران تسلیت گفت.

وزارت امور خارجه مصر حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

به گزارش ­شبکه تلویزیونی المیادین؛ وزارت امور خارجه مصر حمله تروریستی در ایران را محکوم کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

امیر کویت حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ، امیر کویت با ارسال تلگرامی برای رئیس جمهور ایران ، حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد.

حزب الله لبنان عملیات تروریستی در شهر اهواز ایران را به شدت محکوم کرد

حزب الله لبنان عملیات تروریستی در شهر اهواز ایران را به شدت محکوم کرد حزب الله افزود دستهای پلید شیطانی پشت این اقدام تروریستی قرار دارد که هدف از آن از بین بردن امنیت جمهوری اسلامی ایران است. این اقدام تروریستی پاسخ مستقیم و آشکار به پیروزیهای بزرگی است که محور مقاومت به دست آورده است. این اقدام ، ادامه اشکال دیگری از جنگهایی است که آمریکا و همپیمانان آن انجام می دهند. 

وزارت امور خارجه لبنان حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه ال بی سی لبنان ، وزارت امور خارجه لبنان حمله به رژه نظامی در شهر اهواز ایران را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کرد.
وزارت امور خارجه لبنان همچنین به خانواده های قربانیان این حمله تسلیت گفت.

رئیس جمهوری روسیه بابت حمله تروریستی اهواز به همتای ایرانی اش تسلیت گفت  

در پی حمله به رژه نظامی در ایران ولادیمیر پوتین بر تعهد روسیه برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای نظامی ایران در اهواز به حسن روحانی رئیس جمهور ایران بابت کشته شدن عده ای در این حمله تسلیت گفت. پوتین همچنین برای تقویت همکاری با ایران در زمینه مقابله با تروریسم ابراز آمادگی کرد.

پوتین در تلگرامی که متن آن در پایگاه اینترنتی کرملین منتشر شد نوشته است : « آقای رئیس جمهور عزیز، تسلیت صمیمانه ما را بابت پیامدهای تاسف بار حمله تروریستی در شهر اهواز بپذیرید. این حادثه یک بار دیگر لزوم جنگی قاطع علیه تروریسم را در همه اشکال آن به ما یادآور شد. ما برای ارتقا همکاریها با شرکای ایرانی به منظور مقابله با این امر آماده هستیم.» رئیس جمهور روسیه به خانواده و بستگان کشته شدگان در این حادثه نیز تسلیت گفت و برای مجروحان نیز آرزوی بهبودی کرد. 

 تسليت بشار اسد درپي حمله تروریستی اهواز؛ با همه قدرت در کنار ایران هستیم

رییس جمهور سوریه حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.در پیام تسلیت بشار اسد به آقای روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران آمده است: ضمن تقدیم تسلیت قلبی خود و مردم سوریه به جنابعالی و ملت ایران، این حمله جنایتکارانه، بزدلانه و تروریستی را محکوم می کنم. بشار اسد در پیام خود با اشاره به اینکه ملت ایران، این حادثه را پشت سر خواهد گذاشت، تاکید کرد: سوریه با همه امکانات و نیرو در برابر این اعمال تروریستی در کنار دولت و ملت ایران است.

بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه در محکومیت حادثه تروریستی اهواز

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد.
در این بیانیه امده است :این حمله خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم. از خداوند متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

جمهوری آذربایجان حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد
 الهام علی اف در پیامی به آقای حسن روحانی همتای ایرانی خود به جان باختگان حادثه تروریستی اهواز تسلیت گفت.
در پیام رئیس جمهور آذربایجان آمده است "رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران! خبر کشته و مجروح شدن انسانها در اقدام تروریستی در کشور شما ما را به شدت ناراحت کرد این حادثه وحشتناک مارا بسیار متاثر کرد ما با محکوم کردن این اقدام تروریستی بر ضرورت مبارزه قاطعانه علیه هر نوع تروریسم و مظاهر آن تاکید می کنیم.
برای شما ،خانواده و نزدیکان جان باختگان آز طرف خودم و به نمایندگی از مردم جمهوری آذربایجان تسلیت می گویم و برای مجروحین حادثه شفای عاجل آرزومندم ".

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت

باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در پیامی، حادثه تروریستی امروز در شهر اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد را به رئیس جمهور و خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سارایوو،در این پیام آمده است : با کمال تاسف و اندوه خبر حمله تروریستی صبح امروز در شهر اهواز که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از زنان و کودکان بیگناه شد را دریافت کردیم. اینگونه حوادث، وظیفه و تعهد ما در مقابله با تروریسم و جریان های تروریستی را سنگین تر می کند. از صمیم قلب و به نمایندگی از شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین این حادثه تروریستی را خدمت جنابعالی و ملت ایران به خصوص خانواده های داغدار قربانیان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم مجروحان این حادثه هر چه سریع تر بهبودی خود را به دست آوردند.

افغانستان از حمله تروریستی اهواز اظهار تاسف کرد
 رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان از حمله تروریستی امروزدر اهواز اظهار تاسف کرد. دکتر عبدالله عبدالله در اعلامیه خود گفت:تروریستها با راه اندازی این جنایت بزرگ بار دیگر دشمنی و عداوت خود را با ملت های منطقه آشکار ساختند.
وی گفت: در این لحظات دشوار خود را در غم و اندوه ملت و دولت ایران شریک‌ می داند و مردم افغانستان که سالهاست هدف گروه های تروریستی است بیشتر از همه مصیبت امروز مردم ایران را درک‌ می کند.
وی گفت :این حمله بار دیگر ضرورت همبستگی و کار مشترک در مبارزه با تروریسم را برجسته می کند.
دکتر عبدالله گفت: به نمایندگی از مردم و حکومت افغانستان حمله تروریستی امروز بدصفتان را محکوم می کند و برای درگذشتگان بهشت برین، برای زخمی ها شفای عاجل و برای خانواده های قربانیان و ملت ایران‌ صبری عظیم‌آرزو می کند.

انصار الله و وزارت خارجه یمن حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند

دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن حمله وحشیانه به مراسم رژه نظامی در اهواز ایران را محکوم و اعلام کرد حمله اهواز اقدامی بزدلانه از سوی برخی از کشورهای منطقه است که حول محور آمریکا می چرخند. این حمله نتیجه ای جز ضرر و زیان بیشتر برای آنان به همراه ندارد.

 وزارت امور خارجه یمن حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد
وزارت امور خارجه یمن حمله تروریستی به رژه نظامی در جنوب غربی ایران را محکوم کرد. وزارت امور خارجه یمن افزود: به دولت ایران و خانواده های قربانیانی که در این حمله تروریستی جان باختند تسلیت می گوییم.

وزارت خارجه عمان حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه عمان در صفحه خود در توئیتر نوشت... سلطنت نشین عمان حمله تروریستی مسلحانه امروز به رژه نظامی در شهر اهواز را به شدت محکوم می کند.
وزارت خارجه عمان با انتشار بیانیه ای بر مخالفت این کشور با هر نوع تروریسم و خشونت در هر زمان و مکان با هر انگیزه و علتی که باشد، تاکید کرد.

پیام تسلیت رئیس جمهور بلاروس درباره حمله تروریستی اهواز

پیام تسلیت رئیس جمهور بلاروس درباره حمله تروریستی اهوازرئیس جمهور بلاروس ­حمله تروریستی اهواز­ را­ از طرف خود و مردم این کشور ،­به ­حسن روحانی ، مردم ایران و خانواده ها و نزدیکان کشته‌شدگان تسلیت گفت.
 الکساندر لوکاشنکو در این پیام­ تاکید کرده است:­ بلاروس، همیشه در کنار ایران و همراه با جامعه جهانی برای مقابله با افراط گری و مبارزه با تروریسم آماده است.­
وی همچنین برای آسیب دیدگان در این حادثه آرزوی سلامتی زودهنگام و برای کشور صلح و آسایش آرزو کرد. 

نظر شما