شناسهٔ خبر: 28251821 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیل 40 میلیارد تومان به کشاورزان جهرمی خسارت زد

شیراز- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم گفت: سیل روزهای گذشته به کشاورزان خسارت زد که برآورد اولیه خسارات، حدود 40 میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود این میزان خسارت افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا شهابی شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باغ‌های مرکبات در سایر بخش‌های شهرستان جهرم نیز آسیب دیده است، افزود: بیشترین میزان خسارت به باغ‌های انجیر و خرما در بخش‌های سیمکان و خفر وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها روز‌های چهارشنبه 28 و جمعه 30 شهریور رخ داد، اظهار داشت: بارندگی‌ها باعث خسارت به بخش کشاورزی شد و بر اثر صاعقه برخی نخل‌ها نیز آتش گرفتند.
گفتنی است بارندگی موجب جاری‌شدن آب در رودخانه خشک اسفل سیمکان در عصر سه‌شنبه27 شهریور ماه 1397 و جاری‌شدن سیل شد. شدت باران به اندازه‌ای بود که لوله‌های آبیاری قطره‌ای و پمپ‌های آب را در باغ‌های روستاهای بالای سیمکان از جا کند و با خود بُرد، جادهٔ ورودی چند روستا را مسدود و تخریب کرد و حتی یک تراکتور را واژگون کرد.
به گفته‌ٔ ابوالفضل زارعی دهیار روستای بهجان، خسارت بیشتر به روستاهای مابین روستای بادنجان و روستای ایدویه وارد شد و جادهٔ این روستاها نیز با تلاش اهالی موقتاً باز شده است.
عصر دیروز 30 شهریور ماه، نیز باران ملایمی در شهر جهرم طراوتی خاص به هوا بخشید،‌ هرچند براثر آذرخش، تعدادی از نخیلات شهر در مناطقی چون خیابان نخلستان و میدان هلال احمر دچار آتش‌سوزی شدند.
صادق ذبایحی رئیس اداره تحقیقات هواشناسی کشاورزی جهرم، میزان بارندگی روز جمعه 30 شهریور ماه شهر جهرم را 4.1میلی‌متر اعلام کرد. وی افزود: میزان بارندگی در منطقهٔ چاتیز که بشترین بارش را در شهرستان داشته، 12 میلی‌متر بوده است. به گفتهٔ وی میزان بارش شهرستان جهرم در سال زراعی 75.4میلی‌متر بوده است.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.
9910 / 2027

نظر شما