شناسهٔ خبر: 28251497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در پی دستگیری، بازداشت و تعرض به زنان مدافع آزادی در عربستان؛

درخواست دیده بان حقوق بشر از خودروسازان جهان برای حمایت از زنان زندانی/ سیاست نمایشی سعودی ها در اعطای آزادی به برخی حقوق زنان رو شد

زنان شجاعی که برای حق رانندگی خود می جنگند، دستگیر و زندانی شده و مورد تعرض قرار می گیرند. این تمسخرِ بی رحمانه ای است که زنان عربستانی مبارز برای

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سازمان غیر دولتی دیده بان حقوق بشر hrw در خصوص یک بام و دو هوا بودن قانون عربستان سعودی می گوید، خودروسازان باید در کنار فعالان عربستان بمانند و کار درست را انجام دهند.

هنگامی که دولت عربستان سعودی با رانندگی کردن زنان موافقت کرد، شرکت‌های بزرگ خودروسازی به طور عمومی و درستی این پیشرفت را ستودند. این اقدام، گامی به سوی برابری حقوق زنان در پادشاهی عربستان بود و بازار جدید پرمنفعتی را برای صنعت خودروسازی ایجاد کرد.
 
اما اکنون، زنان شجاعی که برای حق رانندگی خود می جنگند، دستگیر و زندانی شده و مورد تعرض قرار می گیرند. این تمسخرِ بی رحمانه ای است که زنان به خاطر مبارزه برای برابری در زندان باشند، در حالی که همین زن‌ها میلیون ها دلار را برای شرکت‌های خودروسازی فراهم آورده اند. این شرکت‌ها باید به دولت را بگویند که اینگونه رفتار با فعالان را متوقف کند.
 
در روز 15 ماه مه، درست چند هفته قبل از لغو ده‌ها ساله ی ممنوعیت رانندگی زنان در روز 24 ژوئن، مقامات سعودی در مقیاسی گسترده، سرکوب هماهنگی را علیه جنبش حقوق زنان انجام دادند.
 
از آن زمان تاکنون، آنها حداقل 13 فعال برجسته حقوق زنان را دستگیر و چندین نفر از آنها را به جنایات خطرناکی که به طور مستقیم با فعالیت های آنها مرتبط است، متهم کرده اند. حداقل 9 زن بدون هیچ اتهامی همچنان در بازداشت هستند. برخی از آنها در انتظار محاکمه ای هستند که منجر به بیش از 20 سال زندان می شود. این جدی ترین حمله به فلسفه و فعالیت های حقوق زنان است.
 
مقامات عربستان سعودی تصور می کنند، مادامی که عصر جدید اصلاحات برای زنان را مطرح می کنند، می توانند با بازداشت مدافعان حقوق زنان از آن فرار کنند. آنها باید مراقب باشند که تجارت ها و سرمایه گذاران خارجی از جمله؛ شرکت‌های خودروسازی که در این بازار جدید در جستجوی منفعت و سود هستند، در مورد آنها چه فکری می کنند؟ این شرکت‌ها تاکنون در برابر دستگیری فعالانی که طی سال ها مبارزه برای آنها سود داشتند، ساکت مانده اند.
 
 
 
انتهای پیام/

نظر شما