شناسهٔ خبر: 28250741 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از تایلند

بانوان والیبالیست ایران مقابل کره مغلوب شدند/ تلاش برای عنوان هفتمی

تیم ملی والیبال بانوان امروز مقابل کره جنوبی شکست خورد و فردا برای کسب عنوان هفتمی تلاش خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم ملی والیبال بانوان کشورمان امروز در ادامه ششمین دوره رقابت‌های جام کنفدراسیون آسیا برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی مقابل کره جنوبی به میدان رفت. ملی پوشان کشورمان در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد.

جواد مهرگان بازی را با ترکیب برهانی، علیخانی، دریس محمودی، کدخدا، باقرپور، صابری و کیانی (لیبرو) آغاز کرد.

در ست اول، بانوان ایرانی با یک بازی هماهنگ و برنامه ریزی شده با اختلاف از حریف پیش افتادند. اگرچه سرمربی کره جنوبی بار‌ها با گرفتن وقت اضافه در تلاش بود این اختلاف را جبران کند، اما بانوان کشورمان موفق شدند با نتیجه ۲۶ بر ۱۲ به برتری برسند.

در ست دوم، هر دو تیم که حالا شناخت بهتری نسبت به هم داشتند بازی را پایاپای پیش بردند. مهرگان با تعویض‌ها و گرفتن وقت فنی تلاش کرد تا به بازیکنانش نکات لازم را یادآوری کند. در این ست کره با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به برتری رسید تا همه چیز برابر پیش برود.

در ست سوم ایران در ابتدای بازی در دریافت‌ها بسیار ضعیف کار کرد همین موضوع باعث شد تا مهرگان آشفته را به داخل زمین بیاورد. کره ای‌ها در ادامه، بازی را با اختلاف ادامه دادند و تعویض‌های مهرگان در این ست جواب نداد. بازیکنان کشورمان در این ست چندین سرویس را خراب کردند. دریافت‌های بانوان نیز در این ست با مشکل مواجه بود. ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ واگذار کرد.

در ست چهارم هم کره ای‌ها بازی بهتری داشتند و توانستند از همان ابتدا اختلاف را بیشتر کنند. نخستین استراحت فنی این ست با نتیجه ۸ بر ۴ به سود کره به پایان رسید. در ادامه این بازی مهرگان توانست با چند تعویض اختلاف را کمتر کند، اما در نهایت کره ای‌ها در این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند.
با این نتیجه ایران باید فردا برای کسب عنوان هفتمی برای سومین بار مقابل استرالیا بازی کنند.

ایران پیش از این موفق شده بود در مرحله مقدماتی استرالیا، قزاقستان و فیلیپین را شکست دهد. ملی پوشان در ادامه مقابل چین بازی را واگذار کردند و از رسیدن به جمع ۴ تیم بازماندند، اما در پلی آف بار دیگر مقابل استرالیا پیروز شدند.

ششمین دوره جام کنفدراسیون آسیا به میزبانی تایلند در حال برگزاری است. این مسابقات فردا یکشنبه به پایان می‌رسد.

نظر شما