شناسهٔ خبر: 28250719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برگزاری دومین نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

دومین نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد و مدارک دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، دومین نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد و مدارک دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای کمیته در سالن جلسات دانشگاه یاسوج برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه گزارشی از اسناد جمع‌آوری شده در حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: چگونگی بیان واقعیت‌های دوران دفاع مقدس با اسناد و مدارک محقق خواهد شد و جمع‌آوری این اسناد به فرهنگ‌سازی و ساختار درست نیاز دارد.

وی از دستگاه‌های عضو کمیته آموزش، پژوهش و اسناد و مدارک دفاع مقدس استان خواست در خصوص تحویل دادن نسخه دیجیتال اسناد مکتوب و غیرمکتوب همکاری لازم را با دبیرخانه کمیته داشته باشند.

برگزاری دومین نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح می‌شود، افزود: نامه‌ای جهت مساعدت در حوزه تدوین دانشنامه استانی جنگ با امضای ریاست کمیته به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود.

آسمند عنوان کرد: تیمی جهت فهرست‌نویسی، توصیف و نمایه‌سازی اسناد از بین دستگاه‌های مرتبط با دفاع مقدس شامل سپاه فتح، مرکز حفظ آثار سپاه، بنیاد شهید، هلال احمر، جهاد کشاورزی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با مسئولیت کتابخانه عمومی استان تشکیل می‌شود.

برگزاری دومین نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

وی همچنین از دانشگاه‌های استان خواست همکاری لازم را در ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» داشته باشند و بیان کرد: لازم است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز همکاری لازم را جهت ارائه این درس برای کارکنان دولت داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: فراخوان مقالات همایش ملی تاریخ شفاهی از طریق دانشگاه‌های استان و معاونت آموزش و پژوهش استانداری برای دستگاه‌های مختلف استان ارسال شود.

برگزاری دومین نشست کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

آسمند از برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و از اعضای کمیته آموزش، پژوهش و اسناد و مدارک دفاع مقدس خواست همکاری لازم را در برگزاری این کارگاه آموزشی داشته باشند.

«احمد عریان» رئیس دانشگاه یاسوج هم در این نشست با بیان اینکه جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد و مدارک دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین جلسات استان است، گفت: اعضای این کمیته باید وقت بیشتری را صرف پیگیری مصوبات کنند.

انتهای پیام/

نظر شما