شناسهٔ خبر: 28250658 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یونیسف: بیش از یک میلیون کودک ایتالیایی در فقر مطلق به سر می‌برند

یونیسف اعلام کرد در ایتالیا بیش از یک میلیون و دویست هزار کودک در فقر مطلق و دو میلیون و صد و پنجاه و شش هزار کودک نیز در فقر نسبی به سر می‌برند.

صاحب‌خبر -

یونیسف: بیش از یک میلیون کودک ایتالیایی در فقر مطلق به سر می‌برندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی "لا پرووینچا سی ار"، "فرانچسکو سامنگو"، رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایتالیا در گزارشی اعلام کرد، در ایتالیا بیش از یک میلیون و دویست هزار کودک، یعنی دوازده ممیز یک دهم درصد از کل کودکان این کشور در فقر مطلق و دو میلیون و صد و پنجاه و شش هزار کودک نیز در فقر نسبی به سر می‌برند.

سامنگو با اشاره به این اعداد و ارقام گقت: "چنین چیزی غیرقابل قبول است! آمار و ارقامی هشداردهنده که نمی‌توانیم با بی تفاوتی به آن نگاه کنیم."

رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایتالیا اعلام کرد: «ما نیازمند به یک طرح سرمایه گذاری و اقدام هستیم تا با این ناهنجاری که در مقایسه با گذشته نه تنها قصد توقف ندارد، بلکه در حال افزایش نیز هست، مقابله کنیم. بر این باور هستم این موضوع باید با جدیت در مرکز توجهات و اقدام‌های دولت ایتالیا قرار گیرد.»

انتهای پیام/

نظر شما