شناسهٔ خبر: 28250264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز بیان کرد؛

لزوم مدیریت اصولی مصرف منابع آب خام شهر تبریز برای عبور از تنش های آبی پیش رو

جلسه کارگروه تخصصی انرژی شهرداری تبریز با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، معاونین فنی عمرانی مناطق دهگانه شهرداری، مدیران فضای سبز مناطق و کارشناسان سازمان سیما و منظر شهری تشکیل شد و مدیریت مصرف آب و راهکارهای استفاده بهینه از منابع آبی موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این جلسه با تاکید بر مدیریت صحیح مصرف انرژی گفت: این مدیریت باید از خود مجموعه شروع شود چرا که بدنه بزرگی دارد و تعداد ساختمان ها و فضاهای سبز و پارک ها که در آنها منابع انرژی آب، برق و گاز مصرف می شود زیاد است.

محمد حسین اسحقی در ادامه گفت: انرژی آب نسبت به سایر انرژی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون انسان بدون برق و گاز می تواند به حیات خود ادامه دهد اما بدون آب امکان زندگی وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی با اشاره به اضافه شدن ردیفی در بودجه شهرداری به نام مدیریت یکپارچه منابع آب خام توسط این معاونت گفت: در تبریز به اندازه کافی آب داریم اما اصلی ترین مشکل ما در مدیریت صحیح استفاده از آن است.

وی افزود: باید در این حوزه تغییراتی در راستای مصرف بهینه و جلوگیری از اتلاف صورت گیرد  و در این راستا استفاده از سیستم های نوین آبیاری در بخش فضای سبز و بالا بردن راندمان کار بسیار حائز اهمیت است.

اسحقی بیان کرد: هدف ما از تشکیل این کارگروه افزایش همیاری و همکاری معاونت های فنی و عمرانی با واحد فضای سبز است و امیدواریم با ایجاد کارگروه های اجرایی  بتوانیم گام مطلوبی در این راستا برداریم و در نهایت منجر به توسعه فضای سبز شود.

وی افزود: قبل از طراحی و برنامه ریزی برای احداث پیاده راه ها و سایر پروژه ها مانند احداث پارک و ... در مناطق، معاونت های فنی و عمرانی و مسئولین فضای سبز  همراهی و هماهنگی لازم را باهم داشته باشند تا با وجود کمبود منابع آبی در یک منطقه شاهد احداث  پارک و پروژه هایی که نگهداری آن منوط به وجود آب است نباشیم.

اسحقی با بیان اینکه تبریز شهر کم آبی نیست به طوریکه در گذشته برای خود باغ شهری بود گفت: تبریز نیازمند مدیریت صحیح در بخش منابع آبی است و اگر هر یک از مدیران در مناطق منابع آبی خود را بررسی نمایند و مدیریت صحیحی داشته باشند اقدام بزرگی در راستای حفظ این انرژی صورت می گیرد.

شایان ذکر است؛ بعد از اتمام صحبت های معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز حاضرین جلسه به بیان نکته نظراتی پرداختند و در ادامه مسئول صنعت آب شهرداری مطالبی با محوریت تغییر اقلیم و وظایف شهرداری تبریز در راستای مدیریت بهینه مصرف آب به منظور عبور از سالهای کم آبی و نحوه مقابله با تنش های آبی آینده ارا ئه نمود.

مقرر شد جلسات دوره ای در هریک از مناطق دهگانه شهرداری با حضور مدیران فضای سبز مناطق و مهندسان مکانیک تشکیل و نقشه جامع آب خام شهر تبریز بروز رسانی شود تا در طرح های توسعه شبکه آب خام و فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما