شناسهٔ خبر: 28250181 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دهمرده:

معضل اعتیاد در مدارس با جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان حل نمی‌شود/ بسته ویژه‌ای برای مقابله با مواد مخدر تدوین شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: معضل اعتیاد در مدارس با جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان حل نمی‌شود و باید بسته ویژه‌ای برای مبارزه با مواد مخدر تعریف شود.

صاحب‌خبر -

حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها از معتادان متجاهر و خرده فروشان با تاکید بر اینکه معضل اعتیاد در مدارس تنها با این اقدام حل نمی شود، گفت: مقابله با اعتیاد نیازمند تدوین بسته ویژه است که در آن اموری مانند مبارزه جدی با مواد مخدر، فرهنگ سازی مناسب در جامعه و خانواده و شناسایی کامل مافیای مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صدا و سیما و تمامی دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش مناسبی برای فرهنگ‌سازی جهت مبارزه با مواد مخدر داشته باشند، افزود: فرهنگ‌سازی مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر و آموزش رکن مهمی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

لزوم برخورد جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر/ هزینه حمل مواد مخدر بر درآمد آن افزایش یابد

وی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر، ادامه داد: اشد مجازات باید برای این افراد در نظر گرفته شود؛ بی شک اگر هزینه حمل مواد مخدر بر درآمد آن افزایش یابد قاچاقچیان دیگر حاضر نخواهند بود هزینه حمل آن را متحمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: هر چند پاکسازی اطراف مدارس از معتادان متجاهر و خرده فروشان می تواند تا حدودی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر توسط دانش آموزان موثر باشد اما به هیچ وجه نمی تواند مثمرثمر واقع شود و باید به فکر راهکارهای موثر بود./

پایان پیام

نظر شما