شناسهٔ خبر: 28250056 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ذوالقدر:

حذف نمره و کتب آموزشی از مقاطع ابتدایی عاملی موثر در افزایش خلاقیت دانش‌آموزان

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس حذف نمره و کتب آموزشی از مقاطع ابتدایی را عاملی موثر در ارتقای نشاط و افزایش خلاقیت دانش آموزان دانست.

صاحب‌خبر -

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ارزیابی مثبت ممنوعیت استفاده از کتاب های آموزشی و حذف نمره و آزمون در دوران ابتدایی با تاکید بر لزوم استفاده و بهره‌برداری بیشتر دانش‌آموزان از محیط مدرسه، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، دوران ابتدایی به عنوان حساس‌ترین و بنیادی‌ترین دوره تربیت از اولویت زیادی برخوردار بوده بنابراین باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرورش استعدادهای دانش آموزان باید مهمترین اصل در دوران ابتدایی باشد، افزود: حذف نمره و کتب آموزشی از مقاطع ابتدایی ارتقای نشاط و افزایش خلاقیت دانش آموزان را به دنبال داشته و این مهم در تمامی کشورها مورد توجه قرار می گیرد.

دانش آموزان باید در دوران ابتدایی دور از استرس مهارت‌های زندگی را به خوبی فراگیرند

وی با یادآوری اینکه دانش آموزان باید در دوران ابتدایی دور از استرس مهارت‌های زندگی را به خوبی فراگیرند، ادامه داد: باید در مدارس به سرگرمی و بازی برای شکوفایی خلاقیت کودکان در کنار آموزش توجه شود.

تکلیف زیاد به دانش آموزان نتیجه معکوس دارد

وی با تاکید بر اینکه تکلیف زیاد به دانش‌آموزان نتیجه معکوس دارد، گفت: به طور قطع با آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان استعدادهای آنها شکوفا و مهارت‌های زندگی را به خوبی فرا می‌گیرند زیرا دوره ابتدایی زمانی برای شکل‌گیری خلاقیت و تکامل شخصیت کودکان است.

لزوم فراهم نمودن فضای لازم در تمامی مدارس ابتدایی برای ارائه مهارت های زندگی به دانش آموزان

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم فراهم نمودن فضای لازم در تمامی مدارس ابتدایی برای ارائه مهارت های زندگی، افزود: دانش آموزان باید به صورت هدفمند و درست هدایت شوند و آموزش انواع مهارت ها به دانش آموزان ارتقای سطح سلامت جامعه را به دنبال دارد./

پایان پیام

نظر شما