شناسهٔ خبر: 28249246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران با چه سلاحی توان بازدارندگی خود را به بالاترین سطح رسانده است؟

دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران تنها برای دفاع از اراضی کشور بوده و به هیچ وجه خطری برای کسی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمله اجیرشدگان آمریکا به رژه مشترک نیروهای مسلح کشور در اهواز خبری بود که خیلی زود در صدر فضای رسانه ای امروز کشور قرار گرفت. حوالی ساعت 10:30 شنبه 31 شهریورماه بود که حمله تروریستی به مردم و به رگبار بستن در اهواز آغاز شد، حمله‌ای  کور و تروریستی که باز هم جان مردم بی گناه را هدف گرفت و قطعا پاسخی در خور را خواهد داشت.

اخبار اولیه حاکی از آن بود که تعدادی در این حمله تروریستی به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز مجروح شده‌اند. بعد از گذشت یک ساعت از این حمله، گروه تروریستی "الاحوازیه" مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. صلاح ابوشریف سخنگوی این گروه تروریستی در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنشنال حمله امروز به مراسم رژه را رسما در راستای عملیات های الاحوازیه اعلام کرد.

اما نکته جالبی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم، ترقه بازی های گاه و بی‌گاه گروه های تروریستی در کشور و برخی خطوط مرزی بود. عملیات‌های ترورِ کوری که توسط داعش، تروریست‌های به اصلاح دموکرات کرد و امروز هم تروریست‌های الاحوازیه انجام شد. داعش و دموکرات ها یکی زدند، اما ده تا خوردند تا حساب کار دستشان بیابد، اکنون نیز تروریست‌های الاحوازیه باید سایه سنگین انتقام سپاه پاسداران را روی سر خود ببینند تا زمانی که آتش انتقام جمهوری اسلامی ایران دامن آنها را بگیرد.

گزارش

تروریست‌های داعش در تهران

۱۰:۳۰ صبح ۱۷ خرداد سال گذشته بود که اولین حمله داعش به خاک ایران اتفاق افتاد و عوامل داعش در دو اقدام تروریستی جداگانه ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دادند؛ اتفاقی که در کم تر از ۱۰ روز بعد با حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه پاسخ داده شد.

این اتفاق زمانی صورت گرفت که جلسه علنی مجلس در حال برگزاری بود و وقفه‌ای در این جلسه اتفاق نیفتاد. البته با پایان زمان مجلس، نمایندگان در گروه‌های چند نفره از در پشتی خارج شدند و ساعت ۱:۳۰ ظهر نیز کارمندان و خبرنگاران مجلس از ساختمان تخلیه شدند.

۲۸ خرداد ماه سال ۹۶ یعنی کمتر از ۱۰ روز بعد از این حادثه بود که سپاه پاسداران در عملیات لیله‌القدر با حمله موشکی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه انتقام حمله عوامل داعش در خاک ایران را گرفت و سیلی محکمی به صورت تکفیری ها زد تا بدانند که ایران، سوریه و عراق نیست که بخواهند در آن جولان دهند.

گزارش

تروریست‌های به اصطلاح دموکرات در مسیر داعش

اخبار رسمی حاکی از آن است که گروهک‌های ضدانقلاب در 6ماهه نخست سال جاری حدود 8 عملیات تروریستی در مرزهای غربی کشور انجام داده‌اند که هرمرتبه با اشراف بالای اطلاعاتی رزمندگان نیروی زمینی سپاه و وزارت اطلاعات ضربات سنگینی به این گروهک‌های تروریستی وارد شده است.

آمار منتشرشده در اطلاعیه‌های قرارگاه حمزه سید الشهدای سپاه نشان می‌دهد در 5 درگیری نیروهای این قرارگاه با تروریست‌های تجزیه‌طلب، 25 نفر از اعضای این گروهک‌ها به هلاکت رسیده‌اند و 14 نفر از نیروهای پاسدار و بسیجی نیز به شهادت رسیده‌اند اما با شجاعت و رصد اطلاعاتی سپاه، تروریست‌ها در هیچ کدام از عملیات‌های خود موفق به آسیب رساندن به مردم آن مناطق نشده‌اند.

اما 30 تیرماه امسال بود که نیروهای حزب دموکرات کردستان عراق در حمله به پاسگاه مرزی سپاه در روستای دری شهرستان مریوان منجر به شهادت 11 تن از نیروهای پاسدار و بسیجی این پاسگاه شدند.

پس از این عملیات بود که فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این گروهک تروریستی هشدار دادند که انتقامی سختی از آنها خواهند گرفت و اما زمان و چگونگی اجرای این انتقام اعلام نشد تا اینکه 17 شهریورماه مرکزیت حزب دموکرات کردستان در کوی سنجق با چند فروند موشک هدف قرار گرفته شد.

گزارش

 قرارگاه حمزه سیدالشهدا سپاه پاسدارن در بیانیه خود ماجرا را روایت می‌کند. بر اساس اطلاعیه سپاه، تروریست‌های دموکرات قصد داشتند به خاک ایران وارد شوند، اما در کمین نیروهای سپاه افتادند. این قرارگاه ضمن اشاره به تعداد کشته شدگان اعلام کرد دستکم ۱۰ تن از نیروهای حزب دموکرات کشته و تعداد دیگری نیز زخمی شدند. بنابر این اطلاعیه، مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی به دست نیروهای سپاه افتاد.

نقطه مشترک تمام انتقام های پاسداران انقلاب یک کلمه است، موشک. موشکی که حتی غربی‌ها هم می دانند که چه خطراتی برایشان به همراه دارد و به همین دلیل برای کاهش این توان شب و روز تلاش کرده و هر روز یک بهانه جدید علم می کنند. توانی که تا دنیا دنیاست قابل مذاکره نیست و بهتر است محور غربی عربی وقت خود را برای این موضوع تلف نکند. موشکی که بر اساس دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران تنها برای دفاع از اراضی کشور بوده و به هیچ وجه خطری برای کسی ندارد. تاریخ گواه این ادعا است که ایرانیان در جنگ ها هیچ گاه مهاجمان خوبی نبودند، بلکه همیشه مدافعان خوبی بودند.

توانمندی موشکی ایران براساس تجربه پرهزینه دفاع مقدس بوده و این توانمندی‌ها متناسب با برد تهدیدهای ایران شکل گرفته و در چارچوب دکترین دفاعی ما کاملا بازدارنده و دفاعی بوده و نه‌تنها تاکنون جنبه تهدیدآمیز برای هیچ کشور غیرمتخاصمی نداشته، بلکه در آینده نیز از همین منطق پیروی خواهد کرد. این تنها بخشی از سخنان دبیر شورای عالی امنیت دریابان علی شمخانی در مورد توان موشکی جمهوری اسلامی ایران است.

گزارش

اگر برد موشک‌ها از تل‌آویو کمتر شود، تهدید جنگ جدی می‌شود

اگر برد موشک‌ها از تل‌آویو کمتر شود تهدید جنگ جدی می‌شود "؛ حسین امیرعبداللهیان، معاون سابق وزارت‌خارجه به تازگی در مصاحبه ای  این جمله را گفت و معتقد است اگر روزی برد موشک‌های ما به حداقل برسد و به تل‌آویو نرسد و تهدیدی برای‌شان نباشیم، این یعنی شروع تهدید جدی جنگ علیه ایران.

موضوعی که چند سالی نقل تمامی محافل بین المللی بوده، بحث موشکی جمهوری اسلامی ایران است. مقامات کشورمان نیز بارها به صراحت اعلام کردند که برنامه موشکی جزو خطوط قرمزی است که به هیچ وجه در مورد آن مذاکره نمی کنند. از نگاه تهران، برنامه موشکی مسئله ای مستقل از برنامه هسته ای و برجام و هر توافق دیگری است و جزو توانایی های نظامی متعارف به حساب می آید که ربطی به توانایی های غیرمتعارف مانند کلاهک هسته ای ندارد. 

سردار محسن رفیق دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که در زمان جنگ بهترین موشک ضد تانک دنیا، موشک تاو بود، امروز خودمان موشک‌هایی می‌سازیم که تاو پیش آن‌ها اسباب‌بازی است.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد که ما توان افزایش برد موشک هایمان به بیش از دو هزار کیلومتر را داریم، ولی فعلا این سیاست ما نیست، زیرا بسیاری از اهداف ما و منافع دشمن در همین برد دو هزار کیلومتر است و این موضوع یعنی خطری بزرگ به نام ایران بیخ گوش اسرائیل. اسرائیلی که تاریخ نشان داده سر و گوشش می جنبد و هنوز باور ندارد که اگر یکی بزند، ده تا می خورد.

گزارش

بیشتر کشورهای دنیا همواره  تلاش می کنند  قدرت موشکی خود را ارتقا دهند. هر ساله صدها پروژه تحقیقاتی صرفا با هدف افزایش توان موشکی  در جهان طراحی و اجرا می شود و  هیچ گاه کشوری به دلیل دارا بودن توانمندی موشکی مورد سوال یا تحریم قرار نمی‌گیرد.

موشک‌هایی به نام سجیل، خلیج فارس، شهاب، قدر، خرمشهر، قیام، فاتح، عاشورا، حوت، فجر، توفان، نصر، عصر و زوبین تنها تعدادی محدود از موشک‌های انقلاب اسلامی ایران بوده که 40 سال است دست دشمنان را از این خاک کوتاه کرده است. بارها گفته ایم و باز هم می‌گوییم که فعالیت‌های موشکی‌ جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از تمامیت ارضی است و هیچ‌گونه تهدیدی برای کشورهای منطقه و دیگر کشورها محسوب نمی‌شود. 

بنابر گفته رهبری معظم انقلاب و فرمانده کل قوا دشمنان ایران همچون اسرائیل، آمریکا و برخی مرتجعین منطقه از جمله شیخ نشین ها باید بدانند که دوران بزن در رو به پایان رسیده است. اگر آنها یک ضربه بزنند، قطعا 10 ضربه دریافت خواهند کرد. ارتش رژیم صهیونیستی بعنوان اصلی ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام امروز در سرزمین های اشغالی بالغ بر 10 پایگاه هوایی مهم دارد. "تل نوف" ، "حتزار"، "حاتزوریم"، "بن گوریون" و ... از جمله پایگاه های هوایی راهبردی ارتش اسرائیل در سرزمین های اشغالی است که در صورت هرگونه اشتباهی این پایگاه ها با موشک های بالستیک ایرانی نابود خواهد شد، زیرا این موشک ها به راحتی قادرند که تا پشت دروازه های این شهرها برسند و همه چیز را شخم بزنند؛ پس بهتر است که اسرائیل اذناب نادان خود را تحریک نکند.

انتقام های موشکی سپاه پاسداران در برخورد با تروریست‌ها، پاسخ کوبنده‌ای بود به تمام یاوه‌گویی‌ها و تهدیدات آنهایی که همواره اقتدار و توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را به سخره گرفتند و تلاش داشتند با تخریب وجهه سپاه پاسداران، ایران را کشوری ضعیف و متزلزل در منطقه و جامعه جهانی نشان دهند بار دیگر آنها را در بهت و ناباوری گذاشت. تاریخ به وضوح نشان که اگر کسی به جمهوری اسلامی ایران یک سیلی بزند، قطعا ده تا می خورد، این وعده صادقی است که خیلی زودتر از موعد مقرر محقق می شود.

انتهای پیام/

نظر شما