شناسهٔ خبر: 28249057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پهلوگیری کاوشگر خلیج فارس در ساحل بوشهر

اولین گشت مطالعاتی کاوشگر خلیج فارس در آب های سرزمینی، به منظور نمونه برداری و مطالعات دریایی برای نخستین بار در ساحل بوشهر پهلو گرفت.

صاحب‌خبر -

پهلوگیری کاوشگر خلیج فارس در ساحل بوشهربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور گفت: این گشت دریایی شامل یک تیم 27 نفره از جمله 12محقق و پژوهشگر است که در زمینه فیزیک، شیمی، زمین شناسی، زیست شناسی و آلودگی دریا تحقیق می کند.

بهروز ابطحی افزود: کاوشگر خلیج فارس تحقیقات خود را در آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بر روی نمونه های فیزیکی آب، رسوبات، فیتوپلانگتون ها و موج دریا در جهت استفاده بهتر از از منابع زیستی و غیر زیستی انجام می دهد.

وی تصریح کرد: در این گشت دریایی در مجموع از 27 ایستگاه در سواحل استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آبهای عمیق دریای عمان نمونه برداری می شود که شامل 15 ایستگاه در خلیج فارس، 7 ایستگاه در تنگه هرمز و 5 ایستگاه در دریای عمان است.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور ادامه داد: در این تحقیقات بیش از 25 فاکتور یا پارامتر محیطی به وسیله رشته های تخصصی مختلف پایش و مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر این گشت تحقیقات دریایی دو هفته دیگر به پایان می رسد.

نظر شما