شناسهٔ خبر: 28247707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

مبارزه با ظلم محدود به زمان و مکان نمی‌شود/ هشت سال دفاع مقدس تکرار عاشورایی دیگر در زمان معاصر بود

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز درس­‌های مکتب عاشورایی هشت سال دفاع مقدس ما، درس‌نامه آزادی‌خواهان جهان است و این حقیقت را آشکار می­‌سازد که مبارزه با باطل و ظلم؛ زمان و مکان ندارد چون پیام عاشورا مبارزه با ظلم است.

صاحب‌خبر -

مبارزه با ظلم محدود به زمان و مکان نمی‌شود/ هشت سال دفاع مقدس تکرار عاشورایی دیگر در زمان معاصر بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس که روز «صلابت، سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی» نام گرفته است، مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در خراسان رضوی امروز(شنبه) با حضور اعضاء شورای تامین این استان و جمعی از زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد.

«علیرضا رشیدیان» استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: پیام بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ایستادگی این ملت بر آرمان­‌ها و ارزش‌­های انقلابی و دینی و استقلال‌خواهی خود و دفاع از نظام برآمده از اسلام است. از این رو باید مردم و مسئولان در قوای مختلف، نیروهای مسلح در کنار هم این میراث بازمانده از شهدا را تحت زعامت مقام معظم رهبری پاس داشته و حمایت کنند.

وی عنوان کرد: صحنه هشت سال دفاع مقدس و درس­‌های برگرفته از عاشورا را باید با صحنه نبرد جدید ترجمان کنیم و رهروان خوبی برای سلحشورانی که با جان خود حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند و سند پایمردی را در مکتب عاشورا به منصه ظهور رساندند، باشیم.

استاندار خراسان رضوی هشت سال دفاع مقدس را احیاء کننده آموزه‌­های نهضت عاشورا همچون آزادگی، عدالت طلبی، حق­‌خواهی، غیرت، شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالم و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در دوران امروز دانست.

رشیدیان آموزه‌­های عاشورایی و انقلابی که بر پایه آنها امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در مقابل استکبار و ژاندارم او در منطقه به پیروزی رساند را مورد بررسی قرار داد و ابراز داشت: امروز در شرایطی، 40 امین سال پیروزی این انقلاب را پیش رو داریم که برخی آرزو می­‌کردند و همچنان این آرزو را در سر می‌­پروانند که ملت بزرگ ایران 40 امین سال پیروزی انقلاب را درک نکنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: ملت، کشور، رزمندگان و قوای مختلف ما تحت زعامت مقام معظم رهبری با قوت و قدرت پای ارزش‌­های نظام اسلامی که برآمده از ایثارگری جانبازان و آزادگان، خون شهدا و مقاومت و ایستادگی­‌های اقشار و گروه‌­های مختلف است، ایستادگی خواهد کرد.

این مسئول گفت: امروز علی رغم تمامی دشمنی­‌ها، به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی پرقدرت­‌تر از همیشه در منطقه حضور دارد. در سایه این اقتدار، امروز این نظام، کشور و ملت می‌­تواند سرافراز و سربلند از منافع خود در جای جای عالم دفاع کند.

وی ادامه داد: امروز مردم سلحشور ما با درس‌­های برگرفته از مکتب عاشورا، در هشت سال دفاع مقدس توانسته بر کینه و عداوت دشمنان این نظام پیروز شوند؛ آنچنان که در این هشت سال تمامی کفر از آمریکا و شوروی تا کشورهای مرتجع منطقه در مقابل این ملت ایستادند. همه این دشمنی­‌ها، محاصره‌ها و فشارها با اتکا به ارزش‌­های الهی و عاشورایی، خودباوری در سایه رشد خلاقیت، تثبیت و معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرصتی شد تا پرتوان‌­تر و مستحکم‌­تر در منطقه بدرخشد و به جایی برسد که استکبار و ظالمان جهان از ترس آن شب آرام نداشته باشند.

رشیدیان تصریح کرد: ایستادگی مردم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس نشانگر این حقیقت بود که ملت ما به تنهایی و فقط با تکیه بر آموزه‌­های عاشورایی می‌­تواند در مقابل تمامی قدرت‌های جهان بایستد. هشت سال دفاع مقدس ما تکرار عاشورایی دیگر در زمان حاضر بود و ملت ما نشان داد درس‌­های عاشورا را به خوبی آموخته و در جای خود به بهترین شکل از آن بهره خواهد برد.

وی تأکید کرد: امروز درس­‌های مکتب عاشورایی هشت سال دفاع مقدس ما، درسنامه آزادی‌خواهان جهان است و این حقیقت را آشکار می­‌سازد که مبارزه با باطل و ظلم زمان و مکان ندارد چون پیام عاشورا مبارزه با ظلم است.

رشیدیان ادامه داد: روزی دشمن با سلاح­‌های جنگی ما را مورد هجمه خود قرار داد و روزی دیگر با زر و تزویر این عداوت را ادامه می­‌دهد. امروز استکبار با بهره‌­گیری از حربه­‌هایی همچون تحریم­­‌های اقتصادی به صراحت راهبرد خود را در جنگ اقتصادی فشار از پایین و اختلاف در بالا اعلام می‌­کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز زمانی است که ملت ما، باید درس‌­های برگرفته از عاشورا را در صحنه مبارزه جدید به کار ببندد و در برابر فشارها و تحریم‌­های اقتصادی اعمال شده از سوی مالکان زر و زور و تزویر ایستادگی کند.

وی تأکید کرد: باید در مقابل مشکلات اقتصادی و فشارها و عداوت­‌های بی­‌شمار دشمن، همه ملت در کنار هم متحد و یکدل تحت زعامت رهبری و با بهره‌­گیری از سرمایه­‌های و ظرفیت­‌های ملی برای دفاع از ارزش­‌های انقلابی، دینی، آزادگی، استقلال و کرامت خود بایستیم و از اتحاد، اعتماد، امید و کیفیت زندگی مردم دفاع کنیم.

رییس شواری تأمین استان خراسان رضوی در بخش پایانی سخنانش پرهیز از حاشیه‌­سازی را لازمه دفاع از حیثیت، استقلال، کرامت مردم کشورمان دانست و تصریح کرد: امروز صحنه دیگری از دفاع مقدس و کارزاری برای ملت و دولتمردان ماست که باید از حاشیه سازی بپرهیزیم و در کنار هم برای دفاع از حیثیت، استقلال و کرامت این ملت و ارتقا کیفیت زندگی آنان متحد و یکدل در جهت پیشرفت حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: باید به جای حاشیه سازی و مقصر جلوه دادن یکدیگر، به دنبال شناسایی و ارائه راهکارهای عملی برای رفع مشکلات مردم و دفاع از آنان در برابر این جنگ اقتصادی باشیم تا فشارها اقتصادی موجود را کاهش دهیم.

در پایان این مراسم، نیروهای مسلح مستقر در مشهد توانمندی­‌های نظامی و تسلیحاتی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما