شناسهٔ خبر: 28247202 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۱۱ | لینک خبر

فانتزیستی در لباس بودای کوچک؛ اگر پرستش باجو کفر است من اولین کافرم

شاهین تهلیلی / مرکز خبر ورزش 11

اختصاصی | ستاره ای با چشمان سبز و موهای دم اسبی که تمام ایتالیایی ها را تا مرز دیوانگی عاشق خود کرد.

صاحب‌خبر -

ورزش 11 - هیچ گاه و هیچ زمانی فوتبال ایتالیا استعدادی به نابی و جاودانگی بودای کوچک به خود ندیده است. فانتزیستی در لباس پیامبری برای فوتبال ایتالیا ظهور کرد تا به محبوب ترین بازیکن تاریخ این کشور بدل گردد. روبرتو باجو، اله دم اسبی فوتبال ایتالیا که دیدن بازی های او بهشتی از احساسات را در تک تک ما فوتبالدوستان جاری می کرد. بازیکن آزاد با تکنیکی ناب و قلبی تپنده در انجام زیباترین حرکات با توپ.

روبرتو باجو
روبرتو باجو

 

از دست دادن پنالتی درفینال جام جهانی نیز حتی نتوانست ذره ای از محبوبیت این فوق ستاره دنیای فوتبال بکاهد. حضور در 3 تیم رقیب نیز بازهم او را دوست داشتنی ترین بازیکن تمامی تیم های ایتالیایی لقب داد. حضور در اینتر، میلان، یووه، فیورنتینا و تیم های بزرگ ایتالیا نشان دهنده کارنامه قدیس خوش تکنیک ایتالیایی است.

روبرتو باجو
روبرتو باجو

 

به جرات می توان گفت روبرتو باجو یکی از نوستالژیک ترین شخصیت های عصر حاضر در میان تمامی فوتبالدوستان است. بازیکنی با پاهایی آسمانی و حرکاتی بهشتی در قواره یک انسان که هر لحظه بودنش در زمین نعمتی برای نظاره کنندگان هنرنمایی او در چمن سبز فوتبال بود. رقص جاودانه او در لباس تیم ملی ایتالیا همواره حسرتی است بر دل آن هایی که از تماشای لحظه به لحظه بازی های روبرتو محروم بودند.

روبرتو باجو
روبرتو باجو

 

باور روبرتویی که هرگز نمی میرد برای انسان های فناپذیر مشکل است بازیکنی که همواره در قلب تک تک ایتالیایی های احساسی جای دارد هیچگاه از یادها نخواهد رفت. باور به نبودنش بسیار مشکل است. پسری خوش چهره از مکتب بودا با پیوستنش از فیورنتینای جاه طلب به یوونتوس مغرور شورشی را در فلورانس به پا کرد که کم سابقه بوده است.

روبرتو باجو
روبرتو باجو

 

دیدن روبرتو در لباس بیانکونری رویا نبود، خواب نبود بلکه آرزویی بود که به واقعیت بدل شده بود. هنرنمایی های پیامبر نسل فانتزیستای فوتبال ایتالیا در تک تک لباس های باشگاهی و آبی لاجوردی ایتالیا آسمانی از احساسات را روانه این پسرک دوست داشتنی می کرد. غریبه ترین واژه در زندگی بودای کوچک نفرت است که هیچ گاه آشنایی با این کلمه پیدا نکرد.

روبرتو باجو
روبرتو باجو

 

روماریو روزی گفت فوتبال بی رحم است اگر باور ندارید باجو را به یاد بیاورید. اما اصلا اینگونه نیست فوتبال بسیار مهربان است چون روبرتویی را به ما هدیه داد که سال های سال می توانیم با هنرنمایی ها و رقص های با توپش زندگی کنیم و خاطراتی ناب را برای خو به یاد آوریم باید گفت فوتبال زیباست چون بودای کوچک زیباست.

روبرتو باجو
روبرتو باجو

 

سایت ورزش 11، بصورت کاملا خصوصی فعالیت می کند و هیچگونه وابستگی به ارگان و یا سازمان دولتی ندارد، جهت حمایت از این سایت مردمی، ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید.

نظر شما