شناسهٔ خبر: 28246558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تعداد نظامیان سعودی که در یک سال گذشته در یمن کشته شدند

نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در یک سال گذشته حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های مزدور و نظامیان عربستان انجام دادند و هزاران تن از آنان را در مناطق اشغالی کشته و زخمی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در یک سال گذشته حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های مزدور و نظامیان عربستان انجام دادند و هزاران تن از آنان را در مناطق اشغالی کشته و زخمی کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی فقط در یک ماه گذشته در حملات سنگین موشکی، توپخانه‌ای و کمین‌های متعدد موفق شدند ۶۵ تن از نظامیان عربستان سعودی را کشته و ۲۵ تن دیگر را هم زخمی کنند.

به گفته منابع میدانی، عمده تلفات نظامیان سعودی در حومه جنوبی استان‌های «جیزان، نجران و عسیر» عربستان بوده است؛ شماری دیگر از نظامیان آل سعود هم در مناطق اشغالی استان‌های «حجه و الجوف» به هلاکت رسیدند.

یک منبع میدانی به تعداد کل نظامیان کشته شده عربستانی در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود ۵۸۵ تن از نیرو‌های سعودی در مناطق اشغالی یمن و استان‌های جنوبی عربستان از پای درآمدند.

این منبع میدانی با بیان این که تعداد نیرو‌های زخمی نظامیان عربستانی ۳۹۳ تن است، افزود: رژیم سعودی اجساد تعداد زیادی از نظامیان خود را در مناطق خاص دفن می‌کند و تعداد محدودتری را به زادگاه‌های خود انتقال می‌دهد و خانواده‌های آنان را در جریان می‌گذارد.

رژیم سعودی برای جبران نیرو‌های از دست داده و کاهش تلفات، هزاران تن از نیرو‌های مزدور را از کشور‌های آفریقایی از جمله سومالی، سودان و... به مناطق مرزی مشترک با یمن انتقال داده است.

به گفته منابع میدانی، در ۴ سال گذشته صد‌ها تن از نیرو‌های مرزبانی عربستان از ترس درگیری‌ها و از دست دادن جان خود از مناطق مرزی مشترک با یمن متواری و به همراه خانواده‌های خود از عربستان خارج شده‎اند تا از خشم فرماندهان و شاهزاد‌های سعودی در امان بمانند.

نظر شما