شناسهٔ خبر: 28246226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گلایه یک نماینده مجلس از بی‌توجهی به حوزه هواپیمایی چهارمحال و بختیاری

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه‌مندی از وزارت راه و شهرسازی و معاون هواپیمایی کشور، گفت: متأسفانه با وجود قول‌هایی که داده شد توجهی به این استان در حوزه هواپیمایی نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «علی کاظمی» 31 شهریورماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهار محال و بختیاری با اشاره به این‌که شرکت هواپیمایی باید برنامه‌ریزی صحیحی برای پروازها داشته باشد تا از کنسل کردن آن‌ها جلوگیری شود، افزود: لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بیس و آشیانه یک پرواز در استان مهیا شود زیرا این کار صرفه اقتصادی برای استان خواهد داشت، همچنین از این طریق اشتغال در استان شکل خواهد گرفت.

وی گفت: هواپیمای ای‌تی‌آر علی‌رغم پیشرفته بودن، به‌علت موقعیت زمین شناسی و توپوگرافی برای این استان پاسخگو نیست، بنابراین لازم است یک هواپیمای چهار موتوره به استان اختصاص داده شود، همچنین برای این موضوع باید باند فرودگاه شهرکرد 1.5 کیلومتر افزایش یابد.

نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید پروازها ترکیبی در استان صورت گیرد تا از این طریق تعداد مسافران افزایش یابد.

کاظمی در ادامه افزود: بخش دولتی و خصوصی در مقابل مردم وظیفه و مسئولیت دارند که در این میان و به دنبال خروج ترامپ از برجام مشکلاتی ایجاد شد، بنابراین لازم است تمامی افراد در این شرایط، درایت و تدبیر را پیش گیرند تا به راحتی از مشکلات عبور کنیم.

وی بر تشکیل کمیته بازاریابی ذیل اتاق بازرگانی استان به‌منظور ایجاد بازارهای فروش محصولات تأکید کرد و گفت: در صورتی که این کمیته در استان تشکیل شود قطعاً در مواقع بحرانی بازار کشورهای دیگر برای صادرات محصولات تولیدی آماده خواهد شد.

نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارائه راهکار از سوی بخش دولتی و خصوصی در استان به منظور برطرف شدن مشکلات از جمله واحدهای تولیدی تأکید کرد.

در ادامه نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس اظهار کرد: بحث مربوط به هواپیمایی مشکلات عمومی است که به دلیل وارد شدن بسیاری از تجهیزات و امکانات از خارج کشور خدمات آن هم گران شده به طوری که افزایش قیمت بلیط هواپیما تبعات خاصی را برای استان به همراه دارد.

«محمد خالدی» با اشاره به اینکه کمبود مسافر به معنای تعطیلی پروازها نیست، تصریح کرد: لازم است پروازهای موجود حفظ شوند.

وی با بیان اینکه قدرت چانه‌زنی از هر ابزاری کارآمدتر است، بیان کرد: تا زمانی که مسئولان ملی و تصمیم‌گیر به این استان سفر نکنند قطعا تصمیمات قابل قبولی نیز گرفته نخواهد شد.

نماینده شهرستان لردگان در ادامه بیان کرد: لازم است مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد، سطح بندی شوند و بر اساس داده‌های درست به مقامات بالا دست منتقل شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فرصت متهم کردن یکدیگر نیست زیرا مسائل استان زیاد نبوده و لازم است بر روی کاغذ منتقل شوند تا برای برطرف شدن مشکلات راه‌حل ارائه شود.

انتهای پیام

نظر شما