شناسهٔ خبر: 28245963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

البرادعی:

توهین‌های ترامپ کشورهای عربی را وادار می‌کند در پی سپر حمایتی دیگری باشند

محمد البرادعی، رئیس اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر تهدید کردن کشور‌های عربی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه القدس العربی، محمد البرادعی، معاون رئیس‌جمهوری سابق مصر در توییتی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا متأسفانه همچنان به تهدید کشور‌های عربی ادامه می‌دهد و بهانه‌اش این است که آمریکا از اعراب حمایت می‌کند و اعراب باید اوامرش را اطاعت کنند.

وی افزود: آیا ترامپ می‌فهمد که ادامه این توهین‌ها احتمالا برخی کشور‌های عربی و غیر عرب را در آینده وادار خواهد کرد تا دنبال سپر حمایتی ویژه‌ای برای خودشان باشند و این پیامد‌هایی بر امنیت جهانی خواهد داشت.

البرادعی گفت: آیا ترامپ انتظار دارد تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ایران به بهانه توافقی که آن را نقض نکرده اعمال کند و بقیه مردم جهان در کنار او باشند. آیا ترامپ نمی‌داند ممکن است بقیه کشور‌های جهان دیدگاه دیگری درباره منافعشان و چگونگی تحقق صلح داشته باشند.

ترامپ اخیرا از کشور‌های عربی خواسته بود قیمت نفت را کاهش دهند. وی با لحنی تهدیدآمیز گفته بود: ما از کشور‌های خاورمیانه حمایت می‌کنیم و بدون ما مدت کوتاهی هم در امنیت نخواهند بود با این حال باز هم قیمت نفت را افزایش می‌دهند. اوپک که بازار‌ها را در دستش دارد، باید همین الآن قیمت نفت را کاهش دهد.

نظر شما