شناسهٔ خبر: 28244907 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

باوفا: قهرمان جهان شدن شانسی نیست/ برای موفقیت در المپیک باید به همین جوانان تکیه کرد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران گفت: دو بار متوالی قهرمان جهان شدن کار بسیار ارزشمند است و نشان دادیم قهرمانی سال قبل شانسی نبوده است.

صاحب‌خبر -

حمید باوفا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کسب عنوان قهرمانی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در رقابت‌های جهانی اسلواکی که برای دومین سال پیاپی به دست آمد، اظهار کرد: رقابتهای قهرمانی جهان نسبت به سال گذشته چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی از سطح بالاتری برخوردار بود تا حدی که به اعتقاد من نفرات حاضر در این رقابت‌ها خیلی زود می‌توانند به عضویت تیم‌های ملی بزرگسالان در کشورهای مختلف در آیند و جای نفرات شاخص را به خوبی پر کنند. در این سال‌ها هیچ گاه قرعه‌ای به این سختی ندیده بودم و واقعا کشتی گیران ما با قرعه‌های بسیار سختی مواجه شدند اما این باعث نشد ذره‌ای از هدف خود پا پس بکشند. با زحماتی که کشیده شد و حمایت‌های فدراسیون کشتی خوشبختانه تیم‌ ‌ملی برای دومین سال پیاپی قهرمان جهان شد و دست به کار بزرگی زد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با تاکید بر این که قطعا این کشتی گیران پشتوانه های خوبی برای کشتی ایران در رویدادهای پیش رو خواهند بود، گفت‌: سال گذشته وقتی برای نخستین بار در تاریخ تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی جوانان قهرمان جهان شد، برخی معتقد بودند که بر حسب اتفاق و شانس این موفقیت به دست آمده اما کشتی گیران ما با تکرار این عنوان ارزشمند یک کار حماسی انجام دادند و مزد یک سال زحمات بی وقفه خود را دیدند.

وی در پاسخ به این سوال که برای سال آینده چند نفر از این ترکیب باید کنار بروند، خاطر نشان کرد: ما از ترکیب سال گذشته که توانستیم قهرمان جهان شویم، فقط دو نفر را در تیم فعلی داشتیم. برای سال آینده نیز اکثر بچه‌ها جدا می‌شوند. این موضوع نباید در کسب موفقیت‌های آینده برای رده جوانان تاثیرگذار باشد، چرا که در حال‌ حاضر حمایت‌های خوبی از رده پایه می شود و با برنامه‌ریزی خوبی به جلو حرکت می‌کنیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی جوانان اضافه کرد: اگر قرار است در  المپیک موفق شویم باید به همین جوانان تکیه کرده و از آنها حمایت کنیم.  در همین بازی‌های آسیایی دیدید که کشوری مانند ازبکستان بالاتر از ایران قرار گرفت چرا که آنها با برنامه‌ریزی کار می‌کنند. شک نکنید برای دوره‌های بعدی کشورهای حوزه خلیج فارس هم از ایران جلو می زنند.

باوفا در پایان با قدردانی از اعضای کادر فنی، مدیر تیم ملی و در راس همه رسول خادم و فدراسیون کشتی به خاطر زحمات و حمایت‌هایی که از تیم‌ ‌ملی داشته‌اند، گفت‌: فدراسیون با تمام توان از تیم‌ ‌ملی حمایت کرد و نقش بزرگی در کسب موفقیت داشت. از مربیان سازنده در شهرستان‌ها نیز که زحمات زیادی متحمل شده‌اند و نقش پر رنگی در این موفقیت داشتند نیز تشکر می کنم. امیدوارم باز هم شاهد کسب موفقیت در رویدادهای آینده باشیم.

انتهای پیام

نظر شما