شناسهٔ خبر: 28244777 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

برانکو ایوانکوویچ: تنها تیمی هستیم که دو سال پیاپی به جمع 4 تیم برتر آسیا صعود می‌کند؛ سید جلال حسینی بهترین بازیکن ایران است

معراج شیخی

برانکو بازهم به شاگردانش بابت پیروزی مقابل الدحیل تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار فردای پرسپولیس مقابل سپیدرود رشت گفت:

یک بار دیگر برد مقابل الدحیل را به شاگردانم تبریک می‌گویم. تنها تیمی در آسیا هستیم که دو سال پیاپی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کردیم.

با السدی بازی داریم که همگروه ما بود

 وی ادامه داد:

همه تیم‌های فصل گذشته حذف شدند اما در نیمه نهایی ما با السد بازی داریم تیمی که با هم همگروه بودیم. این نشان می‌دهد که گروه ما چقدر سخت بوده است. تیمی که نسف قارشی و الوصل هم حضور داشتند. می‌خواستم از بازیکنان و همچنین هواداران به خاطر حمایت‌هایشان صمیمانه تشکر کنم.

 انتظارم دارم بازیکنان مقابل سپیدرود با انگیزه باشند

برانکو در مورد بازی فردای پرسپولیس مقابل سپیدرود تاکید کرد:

انتظارم این است که بازیکنانم در بازی فردا هم انگیزه‌های خود را حفظ کنند و با پیروزی که به دست می‌آورند مهر تاییدی بر برد مقابل الدحیل بزنند. 

سپیدرودی‌ها فکر می‌کنند ما در برد بازی با الدحیل می‌خوابیم

برانکو ادامه داد:

ما همیشه فارغ از اینکه جایگاه حریف کجاست به آنها احترام می‌گذاریم. سپیدرود بعد از شروع نه چندان جالب در لیگ برتر الان خودش را پیدا کرده و با حضور علی کریمی وهمکاران روند خوبی را طی می‌کند و همه چیز تحت کنترل است. انتظار من این است که آنها از این جایگاه بیرون بیایند و وضعیت بهتری داشته باشند اما شاید آنها دلایلی برای خوش بینی به بازی فردا دارند که شاید یکی از آنها به خاطر برد ما مقابل الدحیل است و آنها فکر می‌کنند در سایه آن برد ما می خوابیم و آنها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

 بازیکنان حریف از بازگشت علی کریمی خوشحال هستند

وی ادامه داد:

می‌دانیم که سپیدرود سال قبل خیلی خوب بازی می‌کرد و آنقدری می‌دانیم که بازیکنان تیم خوشحال هستند که علی کریمی برگشته و این می‌تواند انگیزه مضاعفی برای بازیکنان باشد چرا که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران سرمربی آنها است. 

ماهینی فردا غایب است و عالیشاه و نوراللهی هم وضعیت‌شان مبهم است

وی خاطرنشان کرد:

ساختار سپیدرود مثل فصل گذشته است و یعقوب کریمی و منوچهری به این تیم اضافه شدند که آ‌نها را تقویت کردند. از طرفی آنها این فرصت را داشتند تا در این تعطیلات خودشان را پیدا کنند و به خوبی می‌شد این مساله را در بازی جام حذفی مقابل ملوان دید و می‌دانید چه رقابت سنتی بین آنها برقرار است. از طرف دیگر مسابقه با الدحیل برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود و ما از نظر آمادگی جسمانی و ا ز نظر ورحی و انگیزشی شرایط خوبی داشتیم و به هر حال همین موضوع باعث کسب این نتایج شده است البته ماهینی نمی‌تواند فردا بازی کند و امید عالیشاه و احمد نوراللهی هم وضعیت‌شان جای سوال دارد که به این بازی می‌رسند یا نه، اما بشار تمرینات عادی را انجا می‌دهد.

 قبل از بازی با الدحیل رسن و ماهینی مصدوم بودند

برانکو خاطرنشان کرد:

می‌دانید که قبل از بازی با الدحیل بشار رسن و ماهینی مشکل مصدومیت داشتند اما کادر پزشکی به بهترین شکل کار می‌کند تا بازیکنان آماده شوند. 

 مشکلات هستند اما بازیکنان با قدرت به کارشان ادامه می‌دهند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد مشکلاتی که این تیم از نظر کمبود بازیکن دارد همچنین بازی‌های فشرده پرسپولیس اظهار داشت:

قطعا این مسائل مشکل‌ساز است اما بازیکنان آماده هستند و همانطوری که تا حالا نشان داده‌اند کار می‌کنند. فاز ریکاوری به سرعت انجام می‌شود، همانطوری که بارها گفته‌ایم همه بازی‌ها برای ما ارزش یکسان دارد و مهمترین بازی برای ما در حال حاضر بازی با سپیدرود است. 

 بازیکنان وظیفه دارند حتی برای یک دقیقه بازی هم بجنگند

وی درمورد اینکه آیا فردا امکان دارد به بازیکنان جوان میدان بدهد تا آنها تجربه بیشتری پیدا کنند اظهار داشت:

این مساله را فردا خواهیم دید. باید موقعیت را ببینیم. وظیفه بازیکنان این است که برای جایگاه خودشان تلاش کنند و بجنگند،حتی برای یک دقیقه.

 از دیدگاه‌ خود انصراف نمی‌دهیم

وی درمورد اینکه شما بارها نشان داده‌اید که با تغییر سیستم به دنبال جبران محدودیت در پرسپولیس هستید گفت:

بازیکنان دوست دارند بازی کنند و از بازی لذت می‌برند. هر بازی هم شرایط خاص خودش را دارد و ما هم فلسفه و دیدگاه خودمان را داریم همانطور که دیدید پرسپولیس در چهارمین سال متوالی همان دیدگاه را دارد و از دیدگاه مان هم انصراف نمی‌دهیم. ما تمرین می‌کنیم ما برای هرگونه پیشامد و همر گونه موقعیتی آماده هستیم اما به هر حال این بازیکنان هستند که برنامه‌ها را در زمین اجرا می‌کنند. گاهی اوقات این برنمامه ها عالی اجرا می‌شود مثل بازی با الدحیل و برخی وقت‌ها هم کمی ضعیف‌تر می‌شود. اما آنچه مهمتر از همه چیز است این است که بازیکنان هرگز،‌هرگز و هرگز ناامید نشد‌ند و شُل بازی نکرده‌اند و از نتیجه دلسردنشده‌اند.

 بازی بسته و دفاعی فلسفه علی کریمی نیست

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه سپیدرود برای نباختن مقابل پرسپولیس بازی بسته‌ای را احتمالا ارائه خواهد داد گفت:

بله، طبیعی است همه تیم‌هایی که در موقعیت خوبی نیستند سعی می‌کنند منسجم و بسته بازی کنند اما من می دانم فلسفه علی کریمی این نیست و سعی می‌کند روش و سبک بازی تیمش را عوض کند که البته کار ساده‌ای نیست و نمی‌شود به سرعت این کار را انجام داد. من علی کریمی را از زمانی که بازیکن بود می‌شناسم؛ پارسال هم به عنوان مربی نشان داد که تیمش کارهای تاکتیکی و ترکیبی انجام می‌دهد چون خودش اینگونه بوده اسصت البته بستگی دارد که ما چه واکنشی در زمین داشته باشیم اما می‌دانم کریمی به دنبال چه روشی است و واقعا به او افتخار می‌کنم. 

 منشا و علیپور مقابل الدحیل مثل شیر بودند

وی درخصوص بازی با الدحیل و برابری آن با بازیکنان خارجی شاغل در خارج از ایران افزود:

منشا و علیپور در بازی با الدحیل مثل شیر ظاهر شدند و استارت‌های بالا زدند. به طوری که خطر بالقوه برای تیم حریف بودند و عملکرد آنها به بهترین شکل در گل دوم و سوم دیده می‌شود منشا و علیپور استارت‌های 50 متری زدند و در گل دوم علیپور به خوبی از مندز عبور کرد و منشا هم بعد از استارت 50 متری و دوئل با سه بازیکن به خوبی گل زد. البته آمادگی جسمانی از مهمترین فاکتورهای موفقیت است و آمادگی جسمانی تیم ما در بازی با الدحیل در تهران و دوحه کاملا مشهود بود.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی مربیان اعتقاد دارند لیگ ایران ضعیف است ادامه داد:

با این موضوع موافق نیستم چون د رهمه بازی‌ها ثابت شده که بهترین بازیکنان از لیگ ایران هستند حتی در بازی‌های تیم ملی هم دیده شد که بهترین بازیکنان این تیم بازیکنان شاغل در لیگ ایران بودند. لیگ ایران قطعا از لیگ ا مارات،‌قطر، ازبکستان و حتی بهترین لیگ‌های آسیا بهتر است. اما ما هم وظیفه داریم که کیفیت کارمان را بالا و بالاتر ببریم و این کار ساده‌ای نیست که کیفیت همیشه یکسان باشد. چند بازیکن اصلی ما در یکسال گذشته از ما جدا شدند؛ رفیعی و طارمی به لیگ قطر رفتند،‌امیری راهی ترکیه شد، احمدزاده به لهستان رفت و محرمی در لیگ کرواسی بازی می‌کند و همه این بازیکنان در تیم‌های خوب خارج از کشور بازی می‌کنند و این کیفیت لیگ ایران و باشگاه‌ها را نشان می‌دهد. 

وی درمورد کارت‌های بی‌موردی که بازیکنان پرسپلولیس می‌گیرند و باعث محرومیت آنها می‌شود افزود:

به هر حال بازی‌ها انگیزیشی هستند و خود ما اصرار داریم که هجومی بازی کنیم و در این موقعیت کارت زرد هم بخشی از کار ما است. من نمی‌خواهم به داوران اعتراض کنم اما به هیچ بازیکنی نمی‌گوییم کارت زرد بگیرد اما در شرایط بازی استرس و فشاری هست که احساسی شدن کار را به اینجا می‌کشاند. 

سیدجلال بهترین بازیکن ایران است، خداحافظی‌اش به نظر فدراسیون بستگی دارد

وی درخصوص اینکه با توجه به آمادگی سیدجلال حسینی آیا وقت خداحافظی او از تیم ملی فرا رسیده خاطرنشان کرد:

کاری به رسمیت انتخاب‌ها ندارم اما سیدجلال پارسال بهترین بازیکن لیگ ایران بود و از نظر من هم او بهترین بازیکن ایران است که یکسال درخشان و عالی را پشت سر گذاشت او حتی از ابتدای فصل تا اینجا حتی یک جلسه تمرین را غایب نبوده و در همه تمرینات حضور داشته است و دیدید که چقدر عالی بازی می‌کند. سیدجلال رکورددار قهرمانی در لیگ ایران است و 115 بازی ملی دارد و جالب است بدانید که صد بازی ملی او زمانی بود که در لیگ ا یران بازی می‌کرده و در خارج از ایران نبوده است. اینکه سیدجلال باز هم به تیم ملی دعوت شود یا نه بستگی به سرمربی آینده تیم ملی دارد و این مساله‌ای است که به فدراسیون فوتبال مربوط است و آ‌نها باید بگویند که یا برنامه‌ای برای دیدار خداحافظی سیدجلال حسینی دارند یا نه که حداقل تشکری از همه تلاش‌هایش برای بازی‌های ملی و باشگاهی باشد. من از طرف خودم،‌کادر فنی‌ام و بازیکنانم از سیدجلال بابت زحماتی که در این 4-3 سال کشیده تشکر می‌کنم و قدردان او هستم. 

 

نظر شما