شناسهٔ خبر: 28242990 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المیادین:

روسیه نتیجه تحقیق اسرائیل در مورد هواپیمای ایل-20را نپذیرفت

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که روسیه نتایج تحقیق اسرائیل در مورد حادثه سرنگونی هواپیمای ایل-20 بر فراز دریای مدیترانه را نپذیرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای روزنامه هاآرتص به نقل از این شبکه افزود: کرملین خواستار انجام تحقیق جدیدی از سوی اسرائیل شده، در حالیکه یک منبع آگاه می گوید فرآیند رفع اختلاف طبق روال معمول ادامه دارد.
المیادین گزارش کرد که روس ها تحقیقاتی که نشانگر مسئولیت روسیه و سوریه در سرنگونی این هواپیما بوده را نپذیرفته اند.
براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، هیات اسرائیلی حاضر در مسکو نقشه ها، اسناد و توضیحاتی را در مورد این اتفاق ارائه کرده است.
وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به دلیل تحریک شدن از سوی اسرائیل، به اشتباه جنگنده ایل 20 روسی را که در آسمان دریای مدیترانه در فاصله 35 کیلومتری ساحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه بوده، هدف قرار داده است.
طبق این گزارش، همزمان با ناپدید شدن هواپیمای شناسایی روسی چهار جنگنده اسرائیلی از نوع «اف- 16» زیرساخت های سوریه در استان لاذقیه را هدف حمله قرار داده اند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که خلبان های اسرائیلی از هواپیمای ایلوشین-20 روسیه به عنوان سپر هوایی استفاده کرده و آن را در معرض حمله سامانه پدافندی ارتش سوریه قرار داده اند.
«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که مسئولیت کامل سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه و کشته شدن 15 نظامی روسی با اسرائیل است.
اما رژیم صهیونیستی این موضوع را تکذیب و اعلام کرد، زمانی که موشک های ارتش سوریه به این جنگنده روسی اصابت کرده جنگنده های «اف- 16 » اسرائیلی به حریم سرزمین های اشغالی بازگشته بودند.
اروپام**3234**1590

نظر شما