شناسهٔ خبر: 28242817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

مبارزه با باطل و ظلم، زمان و مکان ندارد

گروه سیاست و اقتصاد - امروز روزی است که باید همه با هم برای دفاع از ارزش‌های انقلابی، الهی، دینی و ملی در کنار هم بایستیم و از ملت خود ‌در مقابل این فشارها و از کیفیت زندگی، اتحاد، اعتماد، امید و نشاط مردم دفاع کنیم.

صاحب‌خبر -

مبارزه با باطل و ظلم، زمان و مکان نداردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان امروز، 31 شهریورماه در حاشیه رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس احیاکننده آموزه‌های نهضت عاشورا، آزادگی، عدالت‌خواهی، غیرت، شجاعت، ایستادگی برابر ظالم و ظلم و تداوم‌بخش ایثار و شهادت در دوران امروز بود.

وی افزود: آموزه‌هایی که بر اساس آن امام(ره) انقلاب اسلامی را در مقابل استکبار و ژاندارم او در منطقه برپا کرد و به پیروزی رساند. ما امروز چهلمین سال پیروزی انقلاب را پیش‌رو داریم و در شرایطی به سر می‌بریم که برخی آرزو می‌کردند و می‌کنند که ما چهلمین سال پیروزی انقلاب را نبینیم اما ملت، کشور، رزمندگان و قوای مختلف ما تحت زعامت رهبری و رهنمودهای ایشان، با قوت و قدرت پای ارزش‌های نظام اسلامی، نظامی برآمده از ایثارگری و شهادت شهدا، جانبازان و خانواده‌های معظم آن‌ها، پر قدرت برپا ایستاده‌اند.

رشیدیان گفت: امروز به برکت خون شهدا و هشت سال دفاع مقدس علیرغم تمامی دشمنی دشمنان، نظام جمهوری اسلامی ایران پرقدرت‌تر از همیشه در صحنه حضور دارد. هیچ زمانی در تاریخ کشور، شاید بعد از دوران داریوش و کوروش‌ها، این گستره نفوذ و حضور جمهوری اسلامی ایران را در این حجم و گستردگی شاهد نبودیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این حضور گسترده که همراه با ملت‌های مظلوم در منطقه بوده، شرایطی را برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده که می‌تواند سرافراز و سربلند از منافع خود دفاع کند. امروز مردم سلحشور ما با درس‌های برگرفته از عاشورا و مکتب هشت سال دفاع مقدس توانستند بر دشمنی دشمنان پیروز شوند.

وی بیان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس، تمامی استکبار و ظلم برابر این ملت مظلوم و محاصره شده قرار گرفت اما تمام این محاصره‌ها با اتکا به ارزش‌های الهی و عاشورایی سبب شد تا اعتماد به خود و خلاقیت‌ها رشد کند و تثبیت انقلاب و معرفی ارزش‌های  انقلاب اسلامی در جهان بدرخشد و انقلاب به جایی برسد که استکبار و ظالمان جهان از ترس آن آرام ندارند.

رشیدیان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس نشان داد که ملت می‌تواند بر اساس آموزه‌های عاشورایی در مقابل تمامی قدرت‌های جهانی بایستد، عنوان کرد: در واقع هشت سال دفاع مقدس تکرار عاشورایی در زمان حاضر بود. این ملت در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که درس‌های عاشورا را خوب آموخته و به جای خودش خوب ادا می‌کنند. امروز درس‌های هشت سال دفاع و مکتب عاشورایی دفاع، درسنامه آزادگان و آزادی‌خواهان جهان شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مبارزه با باطل و ظلم، زمان و مکان ندارد، تصریح کرد: بزرگ پیام عاشورا استمرار مبارزه با ظلم است. روزی دشمن با سلاح‌های جنگی به ما تهاجم می‌کند و با زور به میدان می‌آید و روزی با زر و تزویر. امروز دشمنان این ملت از باب تزویر و فشار اقتصادی وارد شده‌اند و در کلام خود فشار از پایین و اختلاف در بالا را شعار می‌دهند.

وی اضافه کرد: امروز روزی است که ملت ما باید درس‌های برگرفته از نهضت عاشورا را در صحنه مبارزه جدید ترجمان کنند. امروز صحنه ایستادگی و مقابله با فشارها و تحریم‌های اقتصادی و ایستادگی ‌برابر مالکان زر و زور و تزویر بوده و روزی است که باید در مقابل محاصره اقتصادی و فشارها به مردم غفلت نکرد و همه در کنار هم متحد و یک‌دل تحت زعامت مقام معظم رهبری برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی در مقابل این تهاجم جدید ایستاد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: امروز روزی است که باید همه با هم برای دفاع از ارزش‌های انقلابی، الهی، دینی و ملی در کنار هم بایستیم و از ملت خود در مقابل این فشارها و از کیفیت زندگی، اتحاد، اعتماد، امید و نشاط مردم دفاع کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز صحنه دیگری از دفاع مقدس است، عنوان کرد: این صحنه، کارزاری برای همه ملت، دولتمردان و تمام قوا است. ما باید برای دفاع از حیثیت، استقلال و کرامت این ملت از حاشیه‌سازی بپرهیزیم و در کنار هم برای دفاع از ملت و ارتقای کیفیت زندکی آن‌ها، متحد و یک‌دل در جهت پیشرفت و آرامش کشور حرکت کنیم.

وی افزود: ما باید به جای حاشیه‌سازی و انداختن مشکلات به گردن هم به دنبال آن باشیم که علل مشکلات را بشناسیم و راهکارهای عملی برای حل مشکلات مردم، دفاع در این جنگ و فشارهای اقتصادی بر مردم پیدا کنیم. باید تلاش کنیم تا بهره‌وری را در کارها و زندگی خود افزایش و هزینه‌های خود را تقلیل دهیم و باید شرایط زندگی را برای مردم بهتر کنیم. 

رشیدیان بیان کرد: امروز باید صحنه هشت سال دفاع مقدس و درس‌های برگرفته از عاشورا را در صحنه نبرد جدید ترجمان کنیم و بتوانیم ادامه‌دهندگان برای سلحشورانی باشیم که با جان خود حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز پیام بزرگداشت هفته دفاع، ایستادگی ملت بزرگ بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی خود است، تصریح کرد: ایستادگی این ملت بر استقلال‌خواهی، دفاع و حمایت همه‌جانبه از نظام برآمده از آرا خود است. امیدواریم تمام ملت، نیروهای مسلح و قوا در کنار هم این میراث به یادگار مانده از شهدا را پاس بدارند و حمایت کنند و تحت زعامت رهبری به پیش برند. جبهه ما در این دوره کل جامعه و کشور است و باید بتوانیم با تبعیت از صف‌شکنان شب‌های عملیات، از همه چیز خود در دفاع از نظام و ملت و حمایت از مردم و آرمان‌های خود، بگذریم.

انتهای پیام

نظر شما