شناسهٔ خبر: 28242136 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

خرید‌های بنجل و سلیقه آنتیک شفر

خرید‌های اول فصل سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال تهران کارایی لازم را برای آبی پوشان پایتخت نداشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در فصل نقل و انتقالاتی که تیم فوتبال استقلال طی ماه های گذشته پشت سر گذاشت، مسئولان این تیم نتوانستند بازیکنان درجه یکی را به خدمت بگیرند. خرید های شکستنی و ناکار آمد استقلال با نظر مستقیم وینفرد شفر توسط مدیران آبی پوشان پایتخت جذب شدند تا در این روز ها همان خرید ها کم تاثیر ترین بازیکنان در ترکیب تیم استقلال باشند.

خرید هایی همچون الحاجی گرو و نیومایر بازیکنان خارجی که در حال حاضر هر یک از آن ها یا نیمکت نشین هستند و یا در دوران مصدومیت را پشت سرمی گذارند. بازیکنانی که با هزینه های گزاف وارد استقلال شدند و دستمزد آن ها دلاری پرداخت می شود. لیست خرید استقلال توسط شفر تایید شده است، اما هیچکدام از این خرید ها نتوانست جای خالی تیمام و جپاروف را پُر کند. بازیکنانی جدید پس از گذشت ۶ هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال و حتی در رقابت های آسیایی هم برای استقلالی ها مفید واقع نشدند.

شفر فصل قبل هم نشان داد که تبحر زیادی در جذب بازیکن ندارد. یادمان نرفته بویان بازیکن مقدونیه ای با نظر مستقیم شفر به استقلال آمد و پس از ۵ دقیقه ای که برای آبی پوشان پایتخت بازی کرد بدون مشخص کردن وضعیت خود راهی کشورش شد تا استقلالی ها در انتظار یک شکایت و باز شدن پرونده جدید در فیفا باشند.

بدون شک دخالت شفر در انتخاب خرید های بی فایده و یک مدیربرنامه که گفته می شود از دوستان سرمربی آلمانی است در خرید های شکستنی و بنجل استقلال بی تاثیر نیست. برخی مدعی اند این خرید های بنجل فقط به خارجی ها بر نمی گردد و خرید های داخلی هم چنگی به دل نمی زند. علی کریمی از جمله بازیکنانی است که برای آبی پوشان به میدان رفته است، اما یک مصدومیت از ناحیه کمر می تواند این بازیکن را به راحتی از فوتبال دور کند.

خرید مرتضی آقاخان مصدوم و تیموری که پیش از حضور در استقلال زیر تیغ جراحی رفته بودند، باعث شده تا به انتخاب های شفر شک کنیم. به نظر می رسد سرمربی آلمانی استقلالی ها نمی دانسته که برای فصل پیش رو هواداران انتظار قهرمانی در رقابت های لیگ برتر فوتبال را دارند و یا حضور در رقابت های آسیایی که مثل آب خوردن ستاره سوم از دست آبی پوشان پرید.

شفر خواسته یا نا خواسته به خرید های ضعیف استقلال دامن می زند و بیشتر تمایل دارد از بازیکنانی استفاده کند که عملکرد قابل قبولی نداشته اند، شفر با انتخاب هایش سال پر کاری را برای تیم پزشکی به بار آورده است، در حالی که هواداران در این فصل بیشتر روی قهرمانی لیگ برتر و آسیا سرمایه گذاری کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما