شناسهٔ خبر: 28241223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وقتی حادثه تروریستی، حمله مسلحانه نام می‌گیرد؛

حمایت تلویحی رسانه سعودی از عوامل تروریستی حادثه اهواز

شبکه سعودی «العربیه» ضمن طفره رفتن از تروریستی خواندن حادثه امروز اهواز و تقلیل سطح آن به یک حمله مسلحانه به صورت تلویحی از عوامل تروریستی این حادثه حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت وابسته به شبکه سعودی العربیه به گونه ای حادثه تروریستی اهواز را مورد پوشش خبری قرار داده که حمایت تلویحی آن از عوامل تروریستی را آشکار می سازد.

بر اساس این گزارش، این شبکه سعودی به جای «حادثه تروریستی» از «حمله مسلحانه» در خصوص رویدادهای امروز اهواز استفاده کرده است.

این شبکه سعودی همچنین در جریان پوشش مغرضانه از حادثه تروریستی امروز در اهواز، اعلام کرده که سپاه پاسداران ایران، گروه الاحوازیه را به دست داشتن در حادثه اهواز متهم کرده است.

العربیه به گونه ای اقدام به پوشش حادثه تروریستی اهواز کرده است که گویی گروه الاحوازیه در این حادثه دست نداشته و تنها از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به دست داشتن در حادثه متهم شده است.

حال آنکه پیشتر نیز مسبوق به سابقه بوده که این جریانِ تحت حمایت عربستان سعودی، کاروان‌های راهیان نور را هدف قرار داده است.

این در حالی است که رسانه های فاقد هرگونه اخلاق حرفه ای و انسانی همچون «بی بی سی» و «الجزیره» نیز خط مشی مشابه العربیه را در پیش گرفتند. 

این رسانه ها نیز همچون العربیه با به کار بردن لفظ «حمله مسلحانه» به جای «حمله تروریستی» تلاش کردند تا ماهیت تروریستی بودن حادثه اهواز را در نزد افکار عمومی انکار کنند.

در واقع این تلاش مذبوحانه از سوی بنگاه های خبری وابسته به سعودی، انگلیس، آمریکا و صهیونیسم درحالی است که پیشتر معیارهای دوگانه آنها در قبال حوادث تروریستی برای افکار عمومی آشکار شده بود. 

این رسانه های جیره خوار سعودی ـ صهیونیستی درحالی برای سرپوش نهادن بر روی تروریستی بودن حادثه اهواز تلاش می کنند که پیشتر حوادثی به مراتب کوچکتر از آن در لندن و پاریس را تروریستی خوانده و مردم فرانسه و انگلیس را بزرگترین قربانیان تروریسم جهانی معرفی کردند!

بنابراین، پر واضح است که چنین رسانه های جیره خواری، به جای پایبندی به اخلاق حرفه ای و رسالت اطلاع رسانی صحیح، رذالت و پستی خاصی را در انتشار اخباری از این دست در پیش گرفته اند و همسو با سیاست های مبتنی بر متهم ساختن ایران به حمایت از تروریسم، تلاش می کنند تا بر هرگونه رویدادی که نشان می دهد تهران بزرگترین قربانی تروریسم در ۴۰ سال گذشته بوده است، سرپوش گذارند.

این رسانه های سرسپرده بار دیگر ثابت کردند که حاضرند به خاطر یک مُشت دلار، بر سَر جان انسان ها معامله کنند. امروز افکار عمومی به خوبی دریافته است که ارزش جان انسان ها برای رسانه های سرسپرده ای همچون العربیه، الجزیره و بی بی سی از تهران و بیروت تا پاریس و لندن، با یکدیگر تفاوت دارد.

نظر شما