شناسهٔ خبر: 28239909 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

3 امتیاز شیرین خانگی با درخشش دخسوس؛

ماشین‌سازی 1 - 0 پارس جنوبی؛ اولین برد سبزقبایان در لیگ هجدهم/ ماشین با مهاجری راه افتاد

تیم فوتبال ماشین‌سازی با پیروزی خانگی مقابل پارس جنوبی جم به اولین برد خود در لیگ هجدهم دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پس از وقفه 22 روزه از سر گرفته شد و در نخستین بازی هفته هفتم این رقابت‌ها، تیم ماشین‌سازی از ساعت 17:15 امروز (جمعه) در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز پذیرای پارس جنوبی جم بود که در نهایت موفق شد با یک گل میهمان خود را با شکست بدرقه کرد.

جدال دو تیم با گل زودهنگام تیم میزبان استارت خورد و درحالی که هنوز 4 دقیقه از زمان بازی نگذشته بود، سبزقبایان موفق شدند با تیزهوشی و گلزنی رضا خالقی‌فر مهاجم آماده خود دروازه تیم جمی را بگشایند تا خیلی زود یک بر صفر پیش بیافتند.

این گل با همکاری دروازه‌بان و مهاجم تیم ماشین‌سازی به ثمر رسید و پس از اینکه فرناندو دخسوس بازی را شروع کرد، شوت او با اشتباه بازیکنان پارس جنوبی پشت مدافعان این تیم به خالقی‌فر رسید و او هم با یک ضربه هوشمندانه توپ را از بالای سر سنگربان حریف به تور دروازه تیم جمی چسباند.



 

در ادامه نیمه اول بازی محتاطانه‌ای در جریان بود و با وجود اینکه شاگردان مهاجری درآخرین دقایق می‌توانستند اختلاف را افزایش دهند ولی مدافعان پارس جنوبی این بار موفق عمل کرده و از فروپاشی دروازه خود برای دومین بار جلوگیری کردند تا این نیمه با تک گل خالقی‌فر به نفع سبزپوشان خاتمه یابد.

در نیمه دوم تیم جمی که به دنبال جبران نتیجه بود سرتاپا حمله شد و ماشین‌سازی هم به دنبال حفظ نتیجه بود که در دقیقه 64 اخراج سیداحمد موسوی کار را برای این تیم سخت کرد.

شاگردان تارتار با بهره‌مندی از یک بازیکن بیشتر فشار خود را روی دروازه میزبان بیشتر کردند اما این تیم که به ارسال از جناحین رو آورده بود، هر بار با درخشش فرناندو دخسوس رو‌به‌رو شد تا آنها از دست‌یابی به گل تساوی ناکام بمانند.

با این حال، تیم ماشین‌سازی نیز که چشم به ضد حملات دوخته بود در لحظات آخر نیمه دوم فرصت داشت تا گل دوم را هم بزند اما واکنش خوب احمد گوهری دروازه‌بان پارس جنوبی بازهم مانع از این امر شد.



 

ضمن اینکه در واپسین لحظات بازی امیر میربزرگی از تیم پارس جنوبی هم اخراج شد تا برتری عددی تیم زرد پوش نیز خاتمه یافته و درنهایت این بازی با حساب یک بر صفر به سود ماشین‌سازی به اتمام رسید.

بدین‌ترتیب سبزپوشان فوتبال تبریز در نخستین بازی لیگ برتری خود با هدایت محمدرضا مهاجری 3 امتیاز شیرین خانگی را از آنِ خود کرده و اولین بردشان را در لیگ هجدهم جشن گرفتند.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال، ماشین‌سازی 7 امتیازی شده و موقتا به رده دهم صعود کرد و تیم پارس جنوبی جم با 8 امتیاز در رده هفتم باقی ماند.

گروه داوری: داور وسط: جواد محمدی - کمک‌ها: علی اکبر نوری، حمیدرضا کنعانی و کمیل غلامی

اخطار: سیداحمد موسوی دقیقه (30 و 64) محمدحسین کنعانی زادگان (70) و توحید غلامی (75) از ماشین‌سازی و روح الله سیف اللهی دقیقه (47) از پارس جنوبی

اخراج: سید احمد موسوی (64) از ماشین‌سازی و امیر میربزرگی (90) از پارس جنوبی

ماشین‌سازی تبریز: فرناندو دخسوس، سیداحمد موسوی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیداحمد مهدی‌زاده (40- فرید بهزادی کریمی)، عزیز معبودی، احمدرضا زنده‌روح، توحید غلامی، مسیح زاهدی، محسن یوسفی (66- محمد اهل‌شاخه)، پیمان بابایی و رضا خالقی‌فر (80- سعید مهری).
سرمربی: محمدرضا مهاجری



 

پارس جنوبی جم: احمد گوهری، مجتبی لطفی، حامد نورمحمدی، محمد ستاری، شهرام گودرزی، میثم نقی‌زاده، نیما انتظاری (54- حسین پورامینی)، سیدامیر میربزرگی، روح‌الله سیف‌اللهی، محمد نوری (57- محمد شادکام) و ابراهیم صالحی (77- مجید علیاری).
سرمربی: مهدی تارتار


گزارش تصویری اختصاصی دیدار تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و پارس جنوبی جم را اینجا تماشا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما