شناسهٔ خبر: 28239256 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هری کیول در تالار مشاهیر ورزش استرالیا

هری کیول ستاره‌ی بزرگ فوتبال استرالیا برای عضویت در تالار مشاهیر ورزش این کشور انتخاب شده و روز یازدهم اکتبر به صورت رسمی طی مراسمی ویژه به عضویت این تالار درمی‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مردم استرالیا یک روز تابستانی سال 2006 را هرگز فراموش نمی‌کنند، روزی که هری کیول در شهر اشتوتگارت آلمان، با خونسردی تمام یک سانتر بلند را وارد دروازه‌ی حریف کرد تا تیم ملی فوتبال استرالیا برای اولین بار به مرحله‌ی دوم جام جهانی راه یابد.


هری کیول در آلمان با ضربه‌ی استثنایی خود دروازه‌ی کرواسی را باز کرد تا برگ زرین دیگری در کارنامه‌ی فوتبالی طولانی و پرافتخار خود اضافه کند و کشورش را برای اولین بار به مرحله‌ی حذفی جام جهانی برساند. تالار مشاهیر استرالیا به پاس تلاشها و افتخارآفرینی‌های هری کیول برای فوتبال استرالیا و نقشی که او در ترغیب جوانان این کشور برای رو آوردن به ورزش ایفا کرده، هری کیول را برای وارد شدن به تالار مشاهیر ورزش این کشور انتخاب کرده است.


کیول بعد از 22سال اولین فوتبالیست اضافه شده به تالار مشاهیر ورزش استرالیا خواهد شد تا به ستاره‌های قدیمی فوتبال این کشور مثل پیتر ویلسون، ری بارتز، جان وارن، جو مارتون و آلفرد کویل ملحق شود.


کیول در این باره گفت:" پذیرفته شدن در تالار مشاهیر ورزش استرالیا افتخار بزرگی است. ما فوتبالیستها معمولاً افتخارات تیمی بدست می‌آوریم چون فوتبال یک ورزش تیمی است. ولی وقتی یک فوتبالیست جایزه‌ای فردی بدست آورد این جایزه واقعاً خاص و مهم است. من از این بابت واقعاً خوشحالم. افتخاری به این بزرگی برای یک فوتبالیست بی‌نهایت دلچسب است".


کیول درباره‌ی گل تاثیرگذارش که منجر به صعود استرالیا به مرحله‌ی حذفی جام جهانی 2006 شد گفت:" آن لحظه در تاریخ فوتبال استرالیا لحظه‌ی بزرگی بود. همه‌ی بچه‌ها رویای بازی در جام جهانی را در سر دارند و قبل از هر چیز بازی در جام جهانی برای من افتخار بزرگی بود که در آن تورنمنت در تک‌تک بازی‌های استرالیا از آن لذت می‌بردم. وقتی در آن بازی توانستم گلزنی کنم و گل من جواز صعودمان به مرحله‌ی دوم را امضا کرد، آن لحظه پرافتخارترین لحظه‌ی دوران فوتبالی من شد".

 

نظر شما