شناسهٔ خبر: 28238935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تکذیب خبر خودداری پوتین از گفت‌وگوی تلفنی با بشار اسد

سخنگوی کرملین ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره خودداری رئیس جمهوری روسیه از پاسخ به تلفن "بشار اسد" پس از حادثه سرنگونی هواپیمای روسی در آسمان سوریه را بشدت تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که اطلاعات منتشره از سوی برخی رسانه‌های گروهی اسرائیلی در این باره که گویا "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از مذاکره تلفنی با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه پس از حادثه سرنگونی هواپیمای ایل-۲۰ روسی خودداری می‌کند و به همین دلیل بشار اسد مجبور شده تا برای همتای روسی خود پیام تلگرام ارسال نماید را مطابق با واقعیت ندانسته و تکذیب کرد.

پسکوف یادآور شد که رئیس جمهوری روسیه بطور کامل ارزیابی خود از فاجعه رخ داده در آسمان سوریه را انجام داده و ارتش سوریه را در این باره مقصر نمی‌داند و رخ دادن این حادثه را ناشی از یک سری حوادث رخ داده بطورهمزمان ارزیابی کرده است.

سخنگوی کرملین در عین حال این مسئله را تأیید نمود که دفتر ریاست جمهوری روسیه تلگرام رسمی تسلیت رئیس جمهوری بشار اسد را دریافت نموده است.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری سانا، در این پیام رئیس جمهوری سوریه ابراز امیدواری کرده است که رخ دادن این حادثه تاسف بار، دلیلی برای توقف مبارزه مشترک مسکو و دمشق با تروریسم در این کشور نگردد.

لازم به یادآوری است، شب سه شنبه گذشته یک فروند هواپیما "ایل-۲۰ " روسی در آسمان دریای مدیترانه در سواحل سوریه در جریان حمله نظامی جنگنده‌های اسرائیلی به مواضع نیرو‌های دولتی سوریه، در موقعیت خطرناکی قرار گرفته و در نتیجه شلیک سامانه پدافند هوایی «اس-۲۰۰» ارتش سوریه به سمت هواپیما‌های مهاجم، هدف قرار گرفته و سرنگون شد. ۱۵ نظامی روسی سرنشین این هواپیما جان خود را در این حادثه از دست دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما