شناسهٔ خبر: 28238661 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آغاز سال تحصیلی 88 هزار کلاس اولی در فارس

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: دوران ابتدایی دوران فراگیری کار گروهی است و رقابت های فردی در آن جای ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر علی عسکر نجفی در آیین روز شکوفه ها  که به مناسبت اولین روز حضور دانش آموزان اول ابتدایی در مدارس فارس ،در مدرسه ابتدایی تیمور فروغی ناحیه 2 شیراز برگزار شد ، گفت: نگاه  نوآموزان ابتدایی به آینده است و پدران و مادران ، با توکل بر خداوند و قرآن فرزندان خود را راهی این مسیر کرده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، با اشاره به مصادف بودن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگورای امام حسین (ع)،گفت: این هفته یادآور خاطره حماسه سازی های مردم دلیر کشورمان است و تلاش ما این است تا این دانش آموزان تربیت یافتگان مکتب حسینی باشند.

وی در ادامه ، خطاب به والدین دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش بیش از هر زمانی به حمایت و کمک شما اولیای دانش آموزان نیاز دارد ، چرا که  بار سنگین تعلیم و تربیت این دانش آموزان بر عهده ما در مدرسه و شما  در خانه است و لازم است که والدین ارتباط خود را با آموزش و پرورش حفظ کنند و با ارتباط موثر با اولیای مدرسه ، در مسیر رشد، از فرزندان خود حمایت کنند.

دکتر نجفی  با اشاره به آمادگی فرهنگیان برای پذیرایی از دانش آموزان در مدارس ، گفت: سیاست  وزارت آموزش و پرورش مبنی بر این است که دانش آموزانی با تربیت اجتماعی ، با نشاط و روحبه تربیت کنیم که لازمه آن پرهیز از برخی سخت گیری هایی است  که در گذشته  وجود داشته .

وی از اجرای تکالیف مهارت محور برای دانش آموزان در سال جاری خبر داد و گفت: تکالیفی که به دانش آموزان ارائه می شود ، مبتنی بر تمرین مهارت های  زندگی، با هم زیستن ، دوستیابی و ... است ، چرا که فعالیت های تئوری نمی تواند مهارت های مختلف برای ارتباط موثر دانش آموزان با محیط اطراف خود را برای آنها فراهم کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: مدارس ما مدارس زندگی هستند و همکاران ما باید درس چگونه زیستن و در کنار هم بودن را به فرزندان این مرز و بوم بیاموزند .

وی همچنین با بیان اینکه" دوران ابتدایی دوران رقابت های فردی نیست " تاکید کرد: رقابت در این دوران باید در قالب فعالیتهای گروهی باشد و باید مهربانی ، رقابت سالم و سازنده  وکار تیمی را به آنها بیاموزیم و والدین در این مسیر باید به معلمان کمک کنند.

گفتنی است با شروع سال تحصیلی جدید ، بیش از 88 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدراس ابتدایی فارس شدند که از این تعداد نزدیک به 30 هزار دانش آموز مربوط به نواحی چهارگانه شیراز می باشد.

 همچنین در سال تحصیلی 98-97  نزدیک به 54 هزار نوآموز پیش دبستانی نیز وارد مراکز پیش دبستانی استان شدند.

نظر شما