شناسهٔ خبر: 28238498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

اسرائیل هایوم مدعی شد:

موافقت روسیه برای هدف قرار دادن مواضع ایران در سوریه

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم در گزارشی مدعی شد مقامات رژیم صهیونیستی به موافقت روسیه برای هدف قرار دادن مواضع ایران در سوریه دست یافته اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری قدس پرس، روزنامه اسرائیل هایوم مدعی شد اسرائیل به چراغ سبز روسیه برای هدف قرار دادن نیروهای ایرانی در سوریه دست یافته و در مقابل متعهد شده است به نظام سوریه به ریاست بشار اسد تعرضی نکنند.

 

آریئیل کهانا تحلیلگر سیاسی این روزنامه تاکید کرد نتانیاهو هم اکنون تلاش زیادی برای ادامه حیات سیستم هماهنگی ایجاد شده با روسیه در کشور سوریه تلاش می کند.

 

وی افزود: نتانیاهو در پشت پرده این نظام هماهنگی در سوریه است که امنیت اسرائیل را به دنبال ورود ایران به سوریه تامین می کند اما این نظام هماهنگی میان نیروهای اسرائیلی و روسی پس از سقوط هواپیمای روسیه به خطر افتاده است.

 

این روزنامه در ادامه بر نگرانی فراگیر در محافل نظامی اسرائیل در خصوص احتمال بهره برداری ایران از تنش به وجود آمده در روابط اسرائیل و روسیه تاکید کرد.

 

گزارشات رسانه های عبری زبان در گذشته بیانگر آن بود که میان روسیه و اسرائیل توافقی حاصل شده است که بر اساس آن تل آویو اجازه دارد به اهدافی در اراضی سوریه حمله کند.

 

وزارت دفاع روسیه دوشنبه گذشته از سقوط هواپیمای ایلیوشین 20 خود در نزدیکی سواحل سوریه خبر داد و دلیل آن را اقدامات غیر مسئولانه اسرائیل دانست که منجر به کشته شدن 15 نظامی روسیه شد.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما