شناسهٔ خبر: 28237891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موکب های آذربایجان غربی به 56 هزار زائر اربعین خدمات می دهند

ارومیه- ایرنا- مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی با اشاره به اعلام آمادگی موکب های این استان برای ارائه خدمت به زائران امام حسین (ع) در اربعین امسال، گفت: 12 موکب مردمی این استان آمادگی دارند تا روزانه 56 هزار زائر را اطعام کنند.

صاحب‌خبر -

سید حسن حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موکب های این استان نیز آماده است روزانه 24 هزار زائر را در مسیرهای سامرا، مرز خسروی، کربلا و در مسیرهای مابین کربلا و نجف اسکان دهند.
وی ادامه داد: همچنین یک موکب مرزی ویژه بازرگان برای زائران خارجی تدارک دیده شده است تا زائران اهل ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از استراحت در این موکب عازم کربلای معلی شوند.
وی اضافه کرد: تاکنون 12 موکب از این استان برای ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) اعلام آمادگی کرده اند که مجوز 9 موکب صادر شده و مابقی نیز در دست اقدام است.
وی بیان کرد: علاقه مندان به راه اندازی موکب می توانند برای دریافت مجوز به عتبات عالیات شهرستان ها و مرکز استان مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم پروانه فعالیت دریافت کنند.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی گفت: مردم این استان در 2 سال گذشته 18 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه کمک کردند که این رقم قابل مقایسه با کمک های انجام شده در 11 سال گذشته نیست.
وی افزود: اهدای 450 تن سیمان، 100 تخته فرش و یکهزار و 500 متر سنگ از دیگر کمک های مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات در این مدت بوده است.
به گزارش ایرنا شماره حساب های 1225812717851 بانک انصار و 6041111 بانک رسالت پذیرای کمکهای مردی به ستاد اربعین هستند.
8135/2093

نظر شما