شناسهٔ خبر: 28237853 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هیئت امنیتی مصر امروز در غزه

یک منبع آگاه در نوار غزه اعلام کرد که یک هیئت امنیتی مصر امروز (شنبه) به نوار غزه سفر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه عالی رتبه در نوار غزه اعلام کرد که یک هیئت امنیتی مصری امروز از طریق گذرگاه "بیت حانون" به منظور دیدار با رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به نوار غزه سفر خواهد کرد. این هیئت شامل احمد عبدالخالق، مسؤول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر و مصطفی شحاته، سرکنسول جدید مصر در فلسطین است.

پیش‌بینی می‌شود که این هیئت مصری دیدارهایی با رهبران جنبش حماس در غزه به منظور بررسی توافقنامه آشتی با جنبش فتح داشته باشد.

این در حالی است که هیئتی از جنبش فتح به ریاست عزام الاحمد، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح و سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز چهارشنبه به منظور دیدار با مسؤولان مصری به قاهره سفر کرده بود.

سفر این هیئت مصری در سایه پیگیری پرونده آشتی فلسطینی صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، جنبش فتح رهبری حماس را به "انحراف و سقوط به سمت اشغالگری و اطاعت کورکورانه و نیز اجرای خواسته‌های توطئه‌گرانه آمریکا و اسرائیل" متهم و اعلام کرد: حماس به ابزار اجرایی برای عملی شدن طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن تبدیل شده است.

جنبش فتح در بیانیه صادره از کمیسیون فرهنگ و رسانه وابسته به خود ادعا کرد: هجمه برنامه‌ریزی شده رهبران حماس علیه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسخه‌ای پیشرفته از عملیاتی است که جنبش حماس در زمان یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در هر نقطه عطفی در تاریخ فلسطین و در هر دستاورد سیاسی که به لطف استقامت ملت ما محقق شد، آن را پیاده می‌کرد.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است: جنبش حماس پیام‌هایی را به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرستاده که در آن بر پذیرش معامله قرن بر اساس ایجاد کشوری در غزه تحت سیطره آن و آتش بس طولانی مدت به جای تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن به پایتختی قدس شرقی و پرونده بازگشت آوارگان تاکید دارد.

طبق گزارش این بیانیه، محمود عباس پیشنهاد آمریکایی – اسرائیلی درخصوص معامله قرن را نمی‌پذیرد مگر اینکه رهبران جنبش حماس تلویحا آمادگی خود را برای پذیرش آن اعلام کنند.

فتح ادعا کرد، حماس از مشغله‌های مردم برای نبردهای پایداری و ثبات بر سر سرزمین در قدس، خان الاحمر و در هر مکان مقابله با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌ها، سوء استفاده کرده و به اجرای طرح خود می‌پردازد.

انتهای یام

نظر شما