شناسهٔ خبر: 28237674 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج شهرک صنعتی غیردولتی اردبیل در دست احداث است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: پنج شهرک صنعتی غیردولتی در این استان در دست احداث است و مجوز احداث سه شهرک دیگر نیز صادر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، علی نظری شیخ احمد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دولت تدبیر و امید توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی را با هدف اشتغالزایی و رونق تولید در دستور کار دارد و بر این اساس در استان اردبیل احداث شهرک های صنعتی مذکور در مساحت 130 هکتار آغاز شده است.
وی بر حمایت از سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری ها بخش خصوصی موجب اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد و این شرکت از هیچ تلاشی در جهت احداث شهرک های غیردولتی دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به نقش مهم شهرک های غیردولتی در جهت حرکت پرشتاب به سوی توسعه صنعتی استان بیان کرد: ایجاد شهرک های غیردولتی در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های لازم و استقرار واحدهای صنعتی انجام می پذیرد.
نظری شیخ احمد افزود: این شهرک ها همانند شهرک های دولتی، دارای معافیت مالیاتی هفت ساله در مناطق برخوردار و 13 ساله در مناطق غیربرخوردار هستند و مدیریت آنها کاملا در اختیار بخش خصوصی و خود سرمایه گذار است.
وی از آمادگی این شرکت برای حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای فعالیت تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان خبر داد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا زمینه برای رونق تولید و اشتغال در سطح استان فراهم شود.
نظری بیان کرد: مشوق‌ هایی هم برای سرمایه ‌گذارانی که اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک ‌های صنعتی می ‌کنند، در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر 16 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است.
7110/ 1257

نظر شما