شناسهٔ خبر: 28235748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تست دوپینگ همه ورزشکاران منفی است

طبق اعلام رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی آزمایش دوپینگ همه ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا منفی است.

صاحب‌خبر -


تست دوپینگ همه ورزشکاران منفی استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص آزمایش دوپینگ ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا افزود: قبل از اعزام کاروان به بازی های آسیایی جاکارتا طبق تاکید وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هدف مان این باود که به لحاظ جسمی و روانی کاروانی پاک را به این مسابقات اعزام کنیم. در همین راستا قبل از اعزام علاوه بر معاینات تخصصی، اقداماتی مبنی بر مشاوره و تست های آنتی دوپینگ انجام گرفت.


وی گفت: این در حالیست که در طول برگزاری مسابقات از ورزشکاران نمونه های مختلفی گرفته شد که نتیجه این آزمایش ها روز گذشته به دستم رسید که خوشبختانه هیچیک از این آزمایش ها مثبت نبودند و کاروان ورزشی ایران بدون مشکل در این مسابقات حضور یافت.


دکتر نوروزی افزود: از همین حالا برای بازی های المپیک 2020 آماده می شویم. برای اینکه بتوانیم کاروان ورزشی سالمی به این مسابقات اعزام کنیم باید با جدیت برنامه های مورد نظر را اجرا و از همه ارگان های ذی ربط در این خصوص کمک بگیریم. اطلاع رسانی، برگزاری دوره های آموزشی و بازگو کردن عوارض و خطرات این پدیده شوم از جمله برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی است که امیدواریم با اجرای موفق آنها به نتایج مورد نظر در المپیک 2020 توکیو دست یابیم.

نظر شما