شناسهٔ خبر: 28235120 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داور زنی وارد فوتبال شد

داور زنی یا به تعریفی کتک زدن داور این روز‌ها مهمان ناخوانده فوتبال ایران محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کتک زدن کمک داور در بازی هفته هفتم لیگ برتر فوتبال آنهم در لیگ برتر حرفه‌ای از عجایب این روز‌های ورزشگاه‌های کشور است که در نوع خود تاسف برانگیز و قابل تامل است.

داورزنی وارد فوتبال شد

دیدار تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و پیکان تهران در حالی که با اعتراض بیشمار بازیکنان ۲ تیم نسبت به داوری در جریان بود از سوی عده‌ای تماشا گرنما به تعطیلی کشیده شد. ماجرا از این قرار بود که سنگ پراکنی و هجوم تماشاگران آبادانی به زمین فوتبال باعث مصدومیت جدی کمک داور این دیدار شد و بازی در حالی که ۲ بر یک به سود تیم میهمان یعنی پیکان در جریان بود نیمه تمام ماند.

بیشتر بخوانید: آمار ۸۰ داور دربی تا کتک خوردن داور

این اتفاق در بازی‌های لیگ یک و برخی دسته‌های پایین‌تر بار‌ها افتاده است و در لیگ برتر هم با فحاشی به داوران و پرتاب اشیا به زمین اتفاق جدیدی نیست و از ضد فرهنگ جدیدی به نام داور زنی در فوتبال رونمایی شد.

عوامل فرهنگ ساز و بازدارنده در این گونه اتفاقات دردی را دوا نکرد و ورزشگاه‌های کشور کماکان درگیر اتفاقات این چنینی هستند و بعضا در صورت برخورد از سوی مقامات مسئول در فوتبال با سفارش برخی سیاسیون و البته نمایندگان مردم استان که گاهی با تهدید هم همراه است به نوعی ماست مالی می‌شود و تنها راه فرار در این موارد از سوی میزبان این موضوع مطرح می‌شود که از کجا معلوم که این طرفداران ما بودند و برخی دشمنان یا طرفداران حریف نبودند؟

خدا رو شکر این باره تیم روبرو پیکان است که نه طرفداری در آبادان دارد و نه کسی در حال حاضر پیکان سوار است و خط تولید پیکان سال ها است متوقف شده است. این بار توقع داریم مسئولان قضایی و انضباطی لیگ برتر فوتبال با یک برخور چکشی وارد این موضوع شوند و در آن را در نطفه خفه کنند در غیر این صورت این روند در روز‌های آتی در شهر‌های پر طرفدار مثل تبریز، تهران، قائمشهر، اصفهان و ... رایج خواهد شد.

هفته گذشته در دیدار ۲ تیم ملوان و سپیدرود نیز شاهد اتفاقات این چنینی بودیم و اگر به موقع در این مورد خاص رای صادر شده بود شاید در شهر جنوبی کشور، کسی هوای سنگ پراکنی به سرش نمی‌زد.

بیشتر بخوانید: چاقوی تماشاگر، ضرب و شتم و بیهوشی داور + عکس و مصاحبه

امیدواریم رای در مورد این دیدار با مصلحت اندیشی به فردا‌ها موکول نشود تا درس عبرتی باشد برای دیگر تماشاگران خاطی و شروعی برای اقتدار مسئولان قضایی و انضباطی در فوتبال ایران باشد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار لیگ برتر فوتبال ایران

نظر شما