شناسهٔ خبر: 28235010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کرمانشاه در هفته ای که گذشت (24 تا 30 شهریور)

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری کرمانشاه در هفته گذشته اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ، مبنی بر پرداخت 116 میلیارد تومان

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری کرمانشاه در هفته گذشته اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ، مبنی بر پرداخت 116 میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال روستایی در استان بود.
حسن عزیزی در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: 176 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به منظور ایجاد اشتغال روستایی تخصیص پیدا کرده که از این میزان 77 درصد اخذ قرارداد و 66 درصد نیز پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی با 158 طرح و 77 میلیارد تومان اعتبار با اشتغال 658 نفر دستگاه پیشتاز در زمینه جذب اعتبارات اشتغال روستایی است.

** راه آهن متولی اجرای بندر خشک در کرمانشاه شد
استاندار کرمانشاه اعلام کرد که براساس تصمیم وزارت راه و شهرسازی ، راه آهن متولی ایجاد و بهره برداری از بندر خشک کرمانشاه خواهد بود.
هوشنگ بازوند در نشست ستاد سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: مکان موردنظر برای احداث بندر خشک در فضایی به مساحت 400 هکتار در شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح پیش بینی شده و علاوه بر این سرمایه گذاران حتی با صد میلیارد تومان نیز می توانند کار خود را در بندر خشک آغاز کنند.
بازوند با بیان اینکه تاکنون یک‌ سرمایه گذار برای ایجاد بندر خشک اعلام آمادگی کرده است، اظهار داشت: در غرب کشور تنها کرمانشاه مجوز احداث بندر خشک را دارد.

** 93 کیلوگرم مواد مخدر در کرمانشاه کشف شد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف 93 کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک با تلاش ماموران خبر داد و گفت: در این راستا 2 نفر دستگیر و 2 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
سرهنگ علیرضا دلیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقدام های اطلاعاتی پلیس ، فعالیت یک باند توزیع مواد مخدر که قصد داشتند یک محموله را از استان های جنوبی کشور به کرمانشاه منتقل کنند، شناسایی و در زمان لازم نسبت به توقیف آن ها اقدام شد که پس از بازرسی نزدیک به 93 کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف شد.
سرهنگ دلیری یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 929 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 18.5 درصد رشد داشته است.

** استاندار کرمانشاه بازنشسته نیست
مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه اعلام کرد که قانون جدید بازنشستگی مشمول استاندار کرمانشاه نمی شود و هوشنگ بازوند تا چهار سال آینده کارمند دولت است.
براساس قانون جدید بازنشستگی که روز گذشته توسط رئیس مجلس به رئیس جمهوری ابلاغ شد و از 2 ماه آینده لازم الاجراست، دولت نمی تواند بازنشستگان را حتی در سطح استانداران به کارگیری کند.
مسعود بهرام نژاد مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه گفت: آخرین مدرک تحصیلی مهندس بازوند فوق لیسانس است و براساس قانون جدید می تواند با توجه به سوابق مستند موجود در وزارت کشور، به مدت 35 سال خدمت کند.

** 106 قطعه اشیاء تاریخی در هرسین کشف شد
فرمانده انتظامی هرسین از کشف 106 قطعه اشیاء عتیقه و تاریخی در این شهرستان با تلاش ماموران انتظامی خبر داد و گفت: قدمت برخی از اشیاء کشف شده به دوره های اشکانیان و سلوکیان و حتی قبل از میلاد مسیح می رسد.
سرهنگ همتعلی شکری ادامه داد: از 106 قطعه عتیقه کشف شده 92 مورد آن سکه و 2 عدد سفال به شکل حیوانات مربوط به دوره اشکانیان و سلوکیان می شود، همچنین با تلاش ماموران انتظامی هرسین هفت عدد کاسه، سه عدد مهر سکه ای و یک قطعه فلز سه تیکه مربوط به دوران هزاره اول قبل از میلاد مسیح نیز کشف شد.
وی یادآوری کرد: در این بازرسی یک تخته سنگ بسیار قدیمی با قدمت نامعلوم و کهن نیز کشف شد.
سرهنگ شکری افزود: کارشناسان میراث فرهنگی اصالت، قدمت و ارزش تاریخی عتیقه ها را تائید و از نظر آن ها، این عتیقه جات مجموعه ای نفیس و گرانبها هستند که ارزش ریالی برای آن نمی توان متصور شد.

** پیکر مطهر 9 شهید گمنام در کرمانشاه تشییع شد
همزمان با هفتمین روز از ماه محرم پیکر پاک و مطهر 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز دوشنبه هفته گذشته با حضور پرشور مردم شهید پرور و ولایت مدار کرمانشاه و همچنین معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استاندار و مسئولان استانی تشییع شد.
در این آئین معنوی مردم عزادار کرمانشاه در فضایی آکنده از حزن و اندوه، پیکر پاک شهدا را با روضه خوانی، مداحی و سینه زنی از چهار راه بسیج تا میدان آزادی این شهر تشییع کردند.
شعار «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا خمینی (ره)» و« لبیک یا سیدعلی» در این آئین معنوی در آسمان استان مرزی کرمانشاه طنین انداز شد و مردم مرزدار و شهید پرور این استان بار دیگر با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

** 11 هزار تن فولاد در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع شد
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از توزیع 11 هزار تن فولاد با قیمت های قبلی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: علاوه بر فولادهای توزیع شده برای بازسازی کامل مناطق زلزله زده استان کرمانشاه 79 هزار تن دیگر فولاد نیاز است.
عزیزالله مهدیان در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: برای اینکه اجازه ندهیم گرانی مصالح ساختمانی در روند بازسازی مناطق زلزله زده تاثیر داشته باشد، فولاد را با قیمت قبلی در میان زلزله زدگان توزیع می کنیم.
وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به هر واحد زلزله زده هشت تن سیمان رایگان می دهد، گفت: پیش از این 32 هزار تن فولاد با قیمت قبلی در مناطق زلزله توزیع شد.

** یگان های واکنش سریع ارتش در کرمانشاه رژه می روند
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور گفت: به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در روز شنبه «31 شهریور» نیروهای مسلح مستقر در منطقه در بزرگراه امام خمینی (ره) کرمانشاه به میزبانی ارتش رژه می روند.
امیر سرتیپ دوم فرهاد آریانفر در نشستی خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در ستاد فرماندهی ارتش در غرب کشور، با بیان اینکه در این رژه یگان های نمونه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی ‌و مرزبانی حضور دارند، افزود: در این رژه نیروهای واکنش سریع و متحرک هجومی با تحولی که در ساختار دفاعی به وجود آورده اند حضور چشمگیر خواهند داشت.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با بیان اینکه این رژه همزمان در شهرستان های اسلام آبادغرب و قصرشیرین نیز برگزار می شود، گفت: استان هایی که یگان هایشان تحت امر منطقه هستند از جمله همدان، سنندج، ایلام، سقز و مریوان نیز همزمان این رژه را انجام خواهند داد.

** کرمانشاه در سوگ سقای کربلا
همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی مردم عزادار کرمانشاه در گوشه گوشه این استان با برپایی مراسم عزاداری و سردادن نوای حزن انگیز «ای اهل حرم، میر و علمدار نیامد» در غم جانسوز خاندان نبوت و بخصوص قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر سر و سینه زدند.
همزمان با روز تاسوعا که مردم به یاد علمدار دشت کربلا نوحه خوانی و عزاداری می کنند ، بیش از همه نوحه غم انگیز «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین، سید و سالار نیامد» به گوش می رسد.

** خروش عاشوراییان در کرمانشاه
همزمان با فرا رسیدن روز عاشورای حسینی (ع) بانگ «حی علی العزا» بر فراز هر کوی و بام کرمانشاه طنین انداز شد و مردم عزادار این استان با حضور در هیات ها و دسته جات عزاداری در غم سرور و سالار شهیدان به زنجیرزنی و سینه زنی پرداختند.
دهم محرم مصادف با روز شهادت امام حسین (ع) و اصحاب و یاران باوفایشان در دشت کربلاست، روزی که به نقطه وحدت میلیون ها مسلمان تبدیل شده و عاشقان و شیفتگان آن حضرت از گوشه و کنار خود محفل عزای امام تشنه لبان را بر پا می کنند.

** دفاع مقدس خوی درندگی دشمنان ایران را نشان داد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از برکات و ویژگی های منحصر به فرد دفاع مقدس، برملاسازی هویت و خوی درندگی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ اظهار داشت: در این دوران بود که ماهیت استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار بر جهانیان روشن و همه دنیا متوجه دشمنی این کشور مستکبر با نظام جمهوری اسلامی شدند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران که با تاسی از قیام شکوهمند سیدالشهدا (ع) به پیروزی رسیده بود، آنچنان بر دشمنانش سخت آمد که جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای شکست دادن ایران به کار بستند ولی با جانفشانی و رشادت رزمندگان سرافراز کشور چیزی جز خفت و ناکامی نصیبشان نشد.
7458/8066
انتهای پیام

نظر شما