شناسهٔ خبر: 28234475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه زابل:

لزوم شناخت حقیقت حماسه عاشورا/ تربیت نیروهای اعتقادی؛ از ضروریات احیای دین

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا در محافل و مجالس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) باید حقیقت عاشورا روشن شود، گفت: حماسه عاشورا یکی از قدرت‌های اساسی شیعیان است، اما امروزه منافقان با نفوذ به هیئت‌های مذهبی سعی دارند، تفکر سکولار را در هیئت‌ها حاکم کنند که باید کاملا هوشیار باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، 30 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی، گفت: از همه دلدادگان و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، هیئت‌ها و دستجات عزاداری به‌ویژه سخنرانان و وعاظ و مدیحه‌سرایان به واسطه حضور عارفانه و عاشقانه در مجالس عزاداری ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی تشکر می‌کنم.
وی ضمن تأکید بر لزوم شناخت حقیقت حماسه عاشورا به تمامی برپاکنندگان مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، سفارش کرد: در محافل و مجالس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) باید حقیقت عاشورا روشن شود.
امام جمعه زابل پرورش نیروهای مخلص و حفظ روحیه انقلابی را از شاخصه‌های یک هیئت مذهبی نمونه برشمرد و گفت: حماسه عاشورا یکی از قدرت‌های اساسی شیعیان است، اما امروزه منافقان با نفوذ به هیئت‌های مذهبی سعی دارند، تفکر سکولار را در هیئت‌ها حاکم کنند که باید کاملا هوشیار باشیم.
حجت‌الاسلام کیخا در ادامه به ترفندهای مختلف دشمن در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: مکر و حیله‌های استکبار بسیار دقیق است، ما باید در همه زمینه‌ها برای خنثی کردن این دسیسه‌ها و حیله‌ها با امید به خداوند متعال و دقت کامل گام برداریم و مانند همیشه دشمن را ناامید کنیم.
وی تربیت نیروهای اعتقادی را از ضروریات احیای دین خواند و تأکید کرد: همه ما باید عاشورایی باشیم و در میادین کنونی بصیرت داشته باشیم که اگر در عاشورا حضور داشتیم سرباز لشکر امام حسین(ع) بودیم نه سرباز یزید.
رئیس شورای ستاد امربه معروف و نهی از منکر زابل در ادامه با بیان اینکه آیا می‌شود انسان عزادار امام حسین(ع) باشد اما به مسائل سیاسی توجه نکند؟ عنوان کرد: آن هیئتی خوب است که بتواند افرادی چون شهید محسن حججی تربیت کند که در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و ... به نحو احسن فعالیت داشته باشد.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا رخدادها و اتفاقات جنگ تحمیلی را به‌طور کامل مطالعه کنیم، تا بدانیم اخلاق‌مداری یکی از رموز موفقیت ما در جنگ تحمیلی بود، دشمن با تمام توان به ما حمله می‌کرد و ما در اوج مظلومیت اخلاق انسانی را رعایت کردیم.
خطیب جمعه زابل با تأکید بر رشد و خودکفایی ایران در تولیدات داخلی، اظهار کرد: به لطف خداوند متعال ما روز به روز سلاح‌های خود را مجهز و به روز می‌کنیم و پشتیبان ما خداوند متعال است. وظیفه همه ماست که پشتیبان ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب باشیم.
وی در پایان ضمن تأکید بر حفظ روحیه انقلابی، یادآور شد: همه مردم و مسئولان باید در تمام شئونات زندگی بسیجی باشند و در مسیر انقلاب گام بردارند. کسی که بخواهد قراردادی همچونFATF را امضاء کند باید آن‌را مطالعه کرده و بعد امضاء کند زیرا روزی برای این انتخاب‌ها و امضا‌ءها باید به درگاه خداوند متعال پاسخ‌گو باشد.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

نظر شما