شناسهٔ خبر: 28233309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترک در بدنه یک سد در ایالت کارولینای شمالی آمریکا

شرکتی آمریکایی اعلام کرد که سد دریاچه بزرگ نیروگاه برق آبی ویلمینگتون در ایالت کارولینای شمالی آمریکا به خاطر سیلاب‌های ناشی از طوفان فلورانس ترک برداشته است.

صاحب‌خبر -

ترک در بدنه یک سد در ایالت کارولینای شمالی آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، شرکت دوک انرژی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سد دریاچه بزرگ نیروگاه برق آبی ویلمینگتون در ایالت کارولینای شمالی آمریکا به خاطر سیلاب‌های ناشی از طوفان فلورانس ترک برداشته است.

سخنگوی شرکت دوک، گفت، سیلاب‌ها در دریاچه سد ساتون لیک انباشته شده اند و خطر شکستن این سد می‌رود. خطر شکستن این سد می‌تواند سبب پراکنده شدن خاکستر‌های ناشی از فعالیت‌های یک معدن ذغال سنگ مجاور آن شود. خاکستر‌های این معدن حاوی مواد سمی است و می‌تواند آلودگی زیست محیطی گسترده‌ای در منطقه به وجود آورد.

طوفان سهمگین فلورانس سبب بارش شدید باران، رانش زمین و فروریختن پل در ایالت‌های شرقی آمریکا از جمله دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی شده است.

سیل راه‌های ارتباطی شهر ساحلی ویلمینگتون در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا را کاملا مسدود کرده است. بنابر گزارش‌ها این شهر با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر تبدیل به یک جزیره شده و تمام جاده‌های منتهی به آن زیر آب فرو رفته است.

بر اثر این حادثه، برق نزدیک به ۷۴۰ هزار خانه و محل کسب و کار در هر دو ایالت قطع شده و به دلیل کمبود سوخت برای خودرو‌ها و ژنراتورها، صف‌های طولانی از متقاضیان در ایستگاه‌های پمپ بنزین تشکیل شده است. سطح آب رودخانه «کاپه فئیر» در کارولینای شمالی بالا رفته و احتمال طغیان رود در چند روز آینده وجود دارد.

در پی وقوع این طوفان به ۲ هزار و ۸۰۰ خانه که در اطراف این رودخانه قرار دارند، هشدار تخلیه داده شده است.

انتهای پیام/

خطر شکستن سدی در آمریکا به دلیل ترک در بدنه در پی طوفان فلورانس

نظر شما